خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه آزاد مهاباد خبرداد:

بومی‌سازی شیلنگ اطفای حریق آتش‌نشانی به ابتکار دو جوان مهابادی

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۰۹۴

دو جوان مهابادی با طراحی و ساخت شیلنگ اطفای حریق با نام "پرده سه بعدی" توانستند بخشی از تجهیزات آتش نشانی را طراحی و بومی سازی کنند.

به گزارش ایلنا، صلاح خان احمدزاده ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: مسعود برخوان و کامبیز طه‌زاده دانشجویان کارشناسی رشته مکانیک و از کارکنان واحد آتش‌نشانی شرکت پتروشیمی مهاباد هستند که پس از شش ماه تحقیق و بررسی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد توانستند با مطالعه نمونه خارجی شیلنگ اطفای حریق و تقویت نمونه جدید و بومی، این طرح را در واحد آتش نشانی شرکت پتروشیمی مهاباد پیاده کنند.

مدیر عامل پتروشیمی مهاباد نیز در این خصوص افزود: این ابتکار دانشجویان و کارکنان پتروشیمی مهاباد مصداق عینی کاربردی کردن علم در محیط عمل و ارتباط صنعت با دانشگاه است که به خوبی انجام شد.

محسن مجیدی گفت: مراحل ثبت این ابتکار به عنوان اختراع در کار، در حال انجام است و پتروشیمی مهاباد طرح‌های تحقیقاتی دیگری را نیز در اثبات توانایی‌های علمی و عملی جوانان ایرانی در برنامه دارد.
 
مجیدی افزود: شیلنگ‌های بکار برده شده در این طرح به طور کامل ساخت داخل هستند و کارآیی آن از نمونه خارجی آن بسیار بالاتر و هزینه طراحی و ساخت این شیلنگ‌ها حدود 20 میلیون ریال بوده است.
 
قابلیت افزایش طول شیلنگ و مورد استفاده قرار دادن در مکان‌هایی که دسترسی آتشنشان به آن سخت است از مزایای این شیلنگ اطفاء حریق است.
 
این شیلنگ آب می‌تواند انحنا پیدا کرده و از حالت دو بعدی مستطیلی خارج شود و حریق را از محیط اطراف خود ایزوله کند.
 
سیروان نانوازاده، رئیس آتش نشانی شرکت پتروشیمی مهاباد نیز اظهار داشت: این وسیله به راحتی جلوی حریق و انتشار هیدروکربن را می‌گیرد و نقش سازنده‌ای در کنترل حریق و انتشارگازهای قابل اشتعال و انفجار در محیط‌های صنعتی دارد و با ایجاد حایل آب توسط این شیلنگ از گسترش آتش جلوگیری می‌شود.
 
تحقیق و بررسی بومی سازی طرح شیلنگ اطفای حریق شش ماه طول کشید و اکنون این تکنولوژی در واحد آتش‌نشانی شرکت پتروشیمی مهاباد بکار گرفته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز