خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا؛

برنامه‌های دومین همایش ملی ریحانه النبی تشریح شد

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۲۸۶

مسئول کمیته اطلاع رسانی همایش ملی ریحانه النبی گفت: دومین همایش ملی «ریحانةالنبی» با محوریت نهج‌البلاغه از ۷ اسفند ماه و ۱۴ تا ۱۷ اسفند ماه جاری در تهران و شیراز و شهرستان مهر برگزار خواهد شد.

«پویا محسنی» مسئول کمیته اطلاع رسانی و رسانه همایش ملی ریحانه النبی با تشریح تقویم اجرایی این همایش به ایلنا گفت: دوشنبه ۷ اسفند ماه جاری همزمان با آغاز به کار دبیرخانه همایش در تهران، شب شعری به عنوان ریحانه در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: دوشنبه ۱۴ اسفند ماه جاری همزمان با افتتاح دبیرخانه مرکزی همایش در شیراز نیز شب شعر ریحانه با حضور شاعران و فرهیختگان در سالن اجتماعات مرکز اسناد ملی فارس برگزار خواهد شد و در همین روز با حضور مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس و فرماندار شهرستان مهر، نمایشگاه صنایع دستی و آثار هنری در سالن شهدای دولت افتتاح خواهد شد.

محسنی اضافه کرد: در ادامه برنامه روز سه شنبه ۱۵ اسفند ماه همایش جشن‌های مردمی کوثر به مدت چهار شب در مرکز اسلامی فاطمیه با حضور حجت الاسلام موسوی لاری و دکتر مریدی رئیس و دبیر همایش آغاز به کار می کند. 

وی در تشریح دیگر برنامه‌های همایش بیان کرد: روز چهارشنبه ۱۶ اسفند ماه از صبح در سالن اجتماعات پالایشگاه پارسیان با حضور احتمالی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور ، استاندار ، معاونان و مدیران کل استان و فرهیختگان اولین دوسالانه نهج البلاغه از نگاه اسلام شناسان آغاز به کار خواهد کرد و در بعد از ظهر این روز نیز در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان مهر ، دیگر برنامه‌های علمی این همایش دنبال خواهد شد و مهمانان ضمن بازدید از دومین نمایشگاه صنایع دستی ریحانه؛ کلنگ دو اتفاق مهم در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی را به زمین خواهند زد.

محسنی با تشریح برنامه های روز پایانی همایش گفت: روز پنج شنبه ۱۷ اسفند ماه  آیین اختتامیه دومین جایزه ادبی ریحانه از صبح با حضور هیات امنا جایزه ادبی و معاون رئیس جمهور و ادبا و شعرا و فرهیختگان استان و شهرستان در سالن اجتماعات پالایشگاه پارسیان برگزار خواهد شد که این جایزه در سه بخش شعر داستان و داستانک برندگان خود را خواهد شناخت.

مسئول کمیته اطلاع رسانی و رسانه همایش ملی ریحانه النبی اظهار کرد: هیات امنا جایزه ادبی ریحانه متشکل از آقایان موسوی لاری، مسجد جامعی،انصاری لاری، صالحی امیری، مریدی و خانم ها ابتکار، مولاوردی، بروجردی خواهد بود که اساسنامه این جایزه ادبی تنظیم و مورد تایید قرار گرفته است. 

 سال گذشته همایش ملی ریحانه النبی در شهرستان مهر استان فارس با محوریت قرآن و عترت از منظر اسلام شناسان ایران و جهان برگزار شد که امسال این همایش با محور و رویکرد ملی نهج البلاغه از نگاه اسلام شناسان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
مرتضی عبداله زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز