خبرگزاری کار ایران

همزمان با هشتمین روز دهه فجر؛

۲۵ پروژه مهم در شهرستان کوثر رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۸۴۹

همزمان با هشتمین روز دهه فجر با سفر استاندار اردبیل به شهرستان کوثر از ۲۷ طرح و پروژه مهم تولیدی و خدمات شهری و روستایی با صرف هزینه ۷۴میلیارد ریال رونمایی شد.

به گزارش ایلنا، اکبر بهنام‌جو استاندار اردبیل در جریان سفر به شهرستان کوثر در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان کوثر گفت: شهرستان کوثر یکی از قطب‌های گردشگری استان است و با اجرای طرح بانک زمین تعیین پایاب سدگیوی این شهرستان متحول می شود.

اکبر بهنام جو با بیان اینکه به جهت کوهستانی بودن منطقه طرح گردشگری و باغ شهر با مشخص شدن مشاوران اجرایی می شود افزود:وجود آب های گرم در منطقه پتانسیل گردشگری را افزایش داده و باید با احداث مجموعه آبگرم های مجهز و مدرن با استاندارد جهانی این شهرستان از بن بست اقتصادی خارج شود.

وی با بیان اینکه اشتغال و گردشگری از اولویت های اصلی ما در استان است افزود: دولت تدبیر و امید بیشترین انرژی خود را صرف رفع بیکاری، کاهش مهاجرت و افزایش طرح گردشگری گذاشته و تسهیلاتی با شرایط مناسب در اختیار مناطق کم برخوردار و روستاییان و سرمایه گذاران قرار می دهد.

 بهنام جو با اشاره به اینکه بنای حمام سنگی به عنوان موزه باید مورد بازدید مسافران قرار گیرد افزود: با جذب سرمایه گذار و برنامه ریزی لازم انتقال آب این حمام برای احداث یک مجموعه بزرگ ضرورت دارد.

استاندار اردبیل احداث راه ارتباطی درام _کلور برای رونق منطقه را مهم ارزیابی کرد و اظهار کرد: بازسازی مجتمع آبدرمانی گیوی، داش حمام، تعیین پایاب سد کوثر و احداث هتل های حداقل سه ستاره در  شهرستان کوثر ، قطعا چشم انداز متفاوتی برای آن متصور است.

وی تصریح کرد: هرچند این شهرستان به جهت محدودیت طبیعی توسعه چندانی نداشته اما با برنامه ریزی های مناسب و همکاری تمام دستگاه ها توسعه شگفت انگیزی در انتظار این شهرستان است.

 بهنام جو افزود: حذف بروکراسی اداری برای صدور مجوز هدف ماست و فرمانداران به نمایندگی از دولت خود باید پابه پای سرمایه گذاران پیگیر مجوز در کمتر از یک ماه باشند.

وی  میوه " به" را یکی از محصولات منحصر بفرد شهر گیوی بر شمرد و افزود: شهر گیوی یا به عبارتی شهر "به" منطقه مستعد برای تولید این میوه که ماندگاری بیشتر نسبت به سایر میوه ها داشته و برای اقتصاد کشاورزان تاثیر خواهد داشت.

استاندار اردبیل با بیان اینکه راه اندازی پروژه های تولیدی می تواند زمینه اشتغال را فراهم کند، افزود:  زیربنای گردشگری، ایجاد راه های مواصلاتی و ارتباطی است و نزدیکی این شهرستان به جاده اردبیل -سرچم امتیاز بزرگی محسوب می شود.

وی از فرماندار و معاون عمرانی خواست بانک زمین، طرح های مطالعاتی و نظریه مشاوران را تا سفر بعدی تهیه و جلسه آتی ارایه دهند.

استاندار اردبیل در این سفر یک روزه به شهرستان کوثر از پروژه سد کوثر،مجموعه آبگرم گیوی، حمام تاریخی سنگی بازدید کرد و دبیرستان دوره اول متوسطه که توسط برادران خیر صادقی احداث شده  را افتتاح کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز