خبرگزاری کار ایران

واگذاری عمارت شترگلو ماهان به سرمایه‌گذار بخش خصوصی

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۵۷۷

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از واگذاری و تحویل عمارت شترگلو ماهان به سرمایه‌گذار بخش خصوصی جهت مرمت و بهره برداری خبر داد.

به گزارش ایلنا از کرمان، محمود وفایی با اعلام خبر فوق افزود: در سال‌های گذشته صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن فرهنگی و تاریخی کشور با مصوبه هیئت وزیران، مسئولیت جلب همکاری و مشارکت بخش دولتی ،بخش عمومی غیر دولتی ،بخش خصوصی داخلی و خارجی و جوامع محلی در امر احیاء و بهره برداری از بناها و اماکن و بافتهای تاریخی و فرهنگی قابل احیاءرا برعهده گرفته است.

وی با اشاره به اینکه عمارت شترگلوی شهر ماهان از جمله بناهای تاریخی مهم استان کرمان و متعلق به دوره قاجاریه است،اظهار کرد: این عمارت تاریخی از طریق مزایده به مدت 20 سال به شرکت پهنه آسمان تابان (پات) واگذار شد.

وفایی با بیان اینکه مدت زمان مرمت و بهره‌برداری از عمارت شتر گلوماهان 15 ماه تعیین شده است، تصریح کرد: بعد از طی مدت فعالیت‌های مرمتی، این بنای تاریخی با کاربری فرهنگی و گردشگری شروع به کار خواهد کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه میزان سرمایه گذاری جهت مرمت و بهره برداری از عمارت شترگلوماهان یک میلیارد تومان برآورد شده است، بیان کرد: بدون شک سرمایه‌گذاری در اماکن تاریخی و فرهنگی زمینه ساز ایجاد اشتغال و بهره گیری مناسب از ظرفیتها و پتاسیلهای تاریخی استان خواهد بود .

وفایی توسعه صنعت گردشگری و ورود هرچه بیشتر گردشگران خارجی را از برنامه های مهم اقتصاد مقاومتی دانست و خاطرنشان کرد: براساس این برنامه مرمت و بازسازی اماکن تاریخی استان در اولویت کار قرار گرفته و طی مراحل قانونی به بخش خصوصی واگذار می شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز