خبرگزاری کار ایران

رئیس فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد؛

مسمومیت ۷ عضو یک خانواده‌ در یاسوج بر اثر نشت گاز

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۳۳۷

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از مسمومیت ۷ عضو یک خانواده‌ در یاسوج بر اثر نشت گاز خبرداد.

به گزارش ایلنا، جلال پوران فرد با اشاره به اینکه این حادثه عصر دیروز رخ داد گفت: این مرکز پس از اطلاع از حادثه، دو دستگاه آمبولانس به محل اعزام کرد.

پوران فرد افزود: مسموم شدگان پنج خانم ۶۰، ۴۰، ۲۷،۱۴ و ۱۸ ساله و دو مرد ۲۸ و ۱۴ ساله بودند که توسط نیرو‌های اورژانس پس از اقدامات اولیه درمانی به بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج انتقال داده شدند.

وی علت گاز گرفتگی اعضای این خانواده را نشت گاز شهری از لوله بخاری اعلام کرد و ادامه داد: حال عمومی افراد مسموم شده پس از انجام اقدامات درمانی خوب گزارش شده است.

بر اساس سالنامه آماری سال ۱۳۹۵ سازمان پزشکی قانونی کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد در رتبه دهم تعداد فوتی‌های ناشی از مسمومیت با گاز مونواکسید کربن بر حسب هر صد هزار نفر جمعیت قرار گرفت.

براساس آمار پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۵ تعداد هشت نفر و سال ۱۳۹۴، ۹ نفر در اثر مسمومیت با گاز مونواکسید کربن در استان جان خود را از دست دادند.

مسمومیت با گاز مونواکسید کربن و پدیده گازگرفتگی همواره در آغاز فصل سرما بیشتر است.
تکرار این حوادث ناگوار ریشه در ضعف فرهنگ ایمنی در استفاده از گاز و نصب وسایل گرمایشی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز