خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان خبرداد:

تعطیلی مدارس نوبت صبح امروز شهرستان‌های اهواز و کارون

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۳۲۵

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان از تعطیلی مدارس نوبت صبح امروز شهرستان‌های اهواز و کارون خبرداد.

به گزارش ایلنا، کیامرث حاجی زاده با اعلام این خبر اظهار داشت: بنابر اعلام محیط زیست خوزستان میزان غلظت ذرات معلق در هوا و پدیده وارونگی هوا امروز در کلانشهر اهواز تشدید می‌شود و بر این اساس تمامی مقاطع تحصیلی و کانون پرورش و فکری کودکان و نوجوانان در نوبت صبح تعطیل است.

کیامرث حاجی زاده در گفتگو با بخش خبر 23 سیمای استانی در خصوص دیر اعلام شدن تعطیلی مدارس گفت: با توجه به اینکه مرجع تصمیم گیری در خصوص تعطیلی، سازمان هواشناسی و محیط زیست هستند و گزارشی برای تشکیل ستاد مدیریت بحران به صورت کتبی به مدیریت بحران نرسید، به صورت شفاهی با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان صحبت شد و این تصمیم  اتخاذ شد.
 
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه پدیده وارونگی دما از ظهر فروکش می کند، مدارس نوبت عصر برقرار است .

وارونگی هوا یا اینورژن به پدیده‌ای گفته می‌شود که در آن برخلاف حالت طبیعی با افزایش ارتفاع دما نیز زیاد می‌شود و در این شرایط درجه حرارت پائین جو کمتر از طبقه فوقانی می‌باشد که این امر باعث آلودگی شدید هوا شده و ممکن است مشکلاتی تنفسی برای افراد ایجاد کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز