خبرگزاری کار ایران

امروز انجام می‌شود؛

افتتاح 7 طرح مهم صنعتی در یزد با حضور معاون اول رئیس‌جمهور

asdasd
کد خبر : ۵۸۹۵۸۴

امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور و چند تن از وزرا و اعضای هیات دولت، 7 طرح مهم صنعتی و نیروگاهی در استان یزد افتتاح می‌شود.

به گزارش ایلنا، به منظور افتتاح و بهره‌برداری از 7 طرح مهم صنعتی نیروگاهی، صبح امروز شنبه اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، رضا اردکانیان وزیر نیرو، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر دادگستری، علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سومین روز از ایام دهه فجر وارد استان یزد شدند.

در این سفر، با حضور معاون اول رئیس جمهور طرح تولید فولاد یک میلیون تنی چادرملو و واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی چادرملو (سرو) در شهرستان اردکان افتتاح می‌شود.

افتتاح واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی 484 مگاواتی تابان در شهرستان اشکذر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی شرکت انرژی نوآتیه در این شهرستان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از دیگر طرح‌هایی است که با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر نیرو افتتاح خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد با اشاره به بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی نوآتیه با 50 میلیارد تومان اعتبار گفت: این نیروگاه به‌صورت خرید تضمینی 20ساله به میزان 10مگاوات و ظرفیت تولید 18.5 میلیون کیلووات ساعت در سال در اشکذر به بهره‌برداری می‌رسد.

زینی‌وند همچنین با اشاره به افتتاح واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی 500مگاواتی سرو (چادرملو اردکان) در این سفر گفت ظرفیت اسمی این نیروگاه 492 مگاوات ساعت است که زمینه اشتغال 100نفر را ایجاد خواهد کرد.

زینی‌وند در عین حال گفت: فولاد یک میلیون تنی چادرملو نیز با ظرفیت تولید 950 هزار تن و سرمایه‌گذاری 886 میلیارد تومان در این سفر به بهره‌برداری می‌رسد که منجر به اشتغال 600 نفر در طرح احیا خواهد شد.

همچنین با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت مجتمع تولیدی یاس کیسه میبد و مجتمع تولیدی صنایع لاستیک یزد افتتاح می‌شود. وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از سنگ آهن مرکزی در بافق و بزرگ‌ترین معدن سرب و روی خاورمیانه در مهدی‌آباد مهریز بازدید خواهد کرد.

در حوزه میراث فرهنگی هم با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فاز یک طرح پذیرایی و اقامتی خانه تاریخی آقازاده در ابرکوه به بهره‌برداری می‌رسد.

در دهه فجر امسال در مجموع 635پروژه در حوزه‌های عمرانی، انرژی، مخابراتی، کشاورزی، صنعتی، گردشگری، فرهنگی، بهداشتی و دامداری در استان یزد به بهره‌‌برداری خواهد رسید که زمینه اشتغال حدود 3هزار نفر را ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز