خبرگزاری کار ایران

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی؛

فقدان پروانه کسب مانع اخذ تسهیلات روستایی توسط کشاورزان شازند است

asdasd
کد خبر : ۵۸۸۷۷۹

علی ابراهیمی نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: اکثر دامداران و کشاورزان شازند در مناطق روستایی برای فعالیت فاقد پروانه کسب هستند.

به گزارش ایلنا از اراک علی ابراهیمی درخصوص پیچ وخم های اداری برای استفاده از تسهیلات در حوزه اشتغال روستایی، گفت: در شرایطی بخش عمده ای از اراضی شازند اوقافی اعلام شده است که مردم با این مصادره مخالف هستند؛ بنابراین مردم برای اخذ تسهیلات بانکی باید از اوقاف گواهی اخذکنند و با توجه به اینکه مردم اعتقاد دارندکه اراضی شان موقوفی نیست زیربار  اوقافی  بودن  اراضی  نمی‌روند و عملا بخش قابل توجهی از مردم به لحاظ  مشکل ارائه اسناد مالکیت در اراضی اوقافی موفق به اخذ تسهیلات در حوزه اشتغال نمی‌شوند.

 نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بسیاری از دامداران و کشاورزان  در  مناطق روستایی شازند برای فعالیت پروانه ندارند زیرا پروانه در حوزه صنعتی صادر  می‌شود که این  امر مشکلات عدیده ای  برای اخذ  تسهیلات  برای این اقشار بسیار  زحمت کش ایجاد کرده است.

 عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس  یادآورشد: برای اجرایی طرح تسهیلات در  حوزه اشتغال  باید مسیر برای   اخذ وام توسط  روستاییان تسهیل شود تا روستاییان با اخذ وام بتوانند به سرعت به چرخه تولید و بازار  فروش مطمئن بازگردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز