خبرگزاری کار ایران

در نشست شورای فناوری شهرستان بناب مطرح شد؛

بناب پتانسیل بالایی برای رشد شرکت‌های فناوری دارد

asdasd
کد خبر : ۵۸۸۷۱۲

بناب با داشتن دانشگاه‌های توانمند و شهرک صنعتی فعال، پتانسیل خوبی برای رشد شرکت‌های فناور دارد.

به گزارش ایلنا، اولین نشست اعضای شورای فناوری مرکز رشد شهرستان بناب با حضور نمایندگان پارک علم وفناوری استان و مسئولان دانشگاه بناب برگزار شد.
 
 در این نشست، رئیس دانشگاه بناب یکی از مهم‌ترین مشکلات واحدهای صنعتی در کشورمان را عدم ارتباط بین صنعتگران و دانشگاهیان برشمرد و ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه (R&D) را لازمه رقابت و بقاء صنایع عنوان کرد و اهمیت ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه و همچنین نقش آنها در ارتقاء کمی و کیفی تولیدات صنایع و منطبق سازی با نیازهای امروز جوامع را ضروری دانست.

کریم عباسیان با بیان اینکه تمام حمایت های لازم برای مرکز رشد واحدهای فناور بناب تنها از جانب دانشگاه بناب صورت می گیرد از تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان درخواست همکاری و مساعدت کرد و خواستار تقویت مرکز رشد بناب شد.
 
نماینده پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی و مدیر مرکز رشد تبریز، وجود دانشگاه‌ها و صنایع بزرگ و کوچک در شهرستان بناب را زمینه مساعدی برای ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه و همچنین پیشرفت شرکت های فناور دانست و عنوان کرد: مرکز رشد بناب تنها مرکز رشد اقماری در سطح استان آذربایجان شرقی است که از سوی ریاست پارک علم و فناوری استان اختیارات ویژه ای از جمله تشکیل شورای فناوری و عقد قراردادها با شرکت‌های فناور به مدیریت آن اعطا شده است.

بهمن محمدیاری اظهار داشت: دانشجویان و اساتید دانشگاه بناب از فرصت های مهیا شده بتوانند بیشترین استفاده را در راستای ارائه طرح های فناور و نوآور به عمل آورند.
 
مدیر مرکز رشد بناب طرح های اولویت دار در تمام زمینه‌های رشته‌های مهندسی، صنایع غذایی، تبدیلی و محصولات کشاورزی عنوان کرد و گفت: حمایت‌های تسهیلاتی و مالی تا سقف 500میلیون ریال و حمایت های کارگاهی و آزمایشگاهی و غیره از دیگر حمایت‌های این مرکز نامید. 

عباسعلی شریفی با اشاره به موقعیت شهرستان بناب، وجود مجتمع تحقیقاتی شمال غرب کشور (انرژی اتمی بناب) را فرصتی برای فعالیت فناوران و شرکت‌های دانش بنیان دانست. 
 
در این نشست سه طرح فناور پیشنهاد شده مورد بحث قرار گرفت که پس از بررسی و داوری نهایی توسط اعضای شورای فناوری، دو طرح در حوزه مهندسی مکانیک مورد پذیرش قرار گرفت.
 
دانشگاه بناب با داشتن تقریبا سه هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی و ارشد و دکتری یکی از دانشگاه‌های جنوب استان آذربایجان شرقی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز