خبرگزاری کار ایران

معاون جهاد کشاورزی استان اردبیل :

متوسط تولید سالانه گوشت قرمز بیش از 29 هزار تن است

asdasd
کد خبر : ۵۸۸۲۸۷

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: متوسط تولید سالانه گوشت قرمز بیش از 29 هزار تن است .

به گزارش ایلنا، بهلول تکلوی با اعلام این خبر افزود: استان اردبیل یکی از مناطق مهم دامپروری کشور است و دامداری از قدیم الایام مرسوم و حرفه اصلی مردم بوده در حال حاضز نیز در اقتصاد منطقه نقش موثری ایفا می کند و وجود سه دشت وسیع و پهناور مغان و مشکین شهر واردبیل و منابع طبیعی سرشار و ارزشمند و خدادادی که در این استان فراهم کرده است همه ساله بیش از پیش شاهد گسترش واحدههای دامدری مدرن و صنعتی هستیم.

تکلوی افزود: این استان دارای 3 میلیون و 939 هزار واحد دامی است و دارای 19 هزارو 331 راس گاو اصیل و 129 هزارو 270 راس گاو دورگ و 175 هزارو 985 راس گاو بومی و 33 هزارو 958 راس گاومیش و 1 میلیون 791 هزارو 269 گوسفند است .همین قابلیت ها و توانمندی ها باعث شده است که این استان علاوه بر تامین گوشت قرمز مازاد محصولات تولیدی خود را به استانهای همجوار نیز ارسال کند.

وی تصریح کرد: سالانه در این استان 29 هزارو 160 تن گوشت قرمز و 253 هزارو 590 تن شیر خام تولید می شود که این میزان تولید با توجه به گسترش واحد‌های صنعتی دامداری در این استان سال به سال در حال افزایش بوده و زمینه‌های اشتغال مناسبی را در منطقه فراهم ساخته است.

تکلوی افزود: از فعالیت‌های در دست اقدام و آینده معاونت بهبود تولیدات دامی ، توسعه واحد‌های گاو‌داری شیری و ساماندهی دامداری‌های روستایی ، تجهیز و توسعه مراکز جمع آوری شیر ، اجرای پروژه های صلاح نژاد ی در زمینه توسعه گاو های سیمینتال و تولید ترکیب های نژادی چند قلوزایی و پر تولید در گوسفند و بز است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز