خبرگزاری کار ایران

باتوجه به استقرار سامانه بارشی

احتمال ریزش بهمن در جاده‌های کشور وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۵۸۷۵۲۸

باتوجه به استقرار سامانه بارشی که تا پایان هفته جاری در اکثر نقاط کشور فعال است، شاهد بارش شدید باران، برف و کاهش محسوس دمای هوا تا 20- درجه در استان های مختلف خواهیم بود.

به گزارش ایلنا، با توجه به اخطاریه شماره 66 هواشناسی مبنی بر کاهش شدید دما در نیمه شمالی کشور طی امشب و صبح روز دوشنبه یخ‌زدگی در معابر عمومی و جاده‌های بین شهری و احتمال ریزش بهمن به سبب انباشت برف در مناطق برفگیر جاده‌های کوهستانی پیش‌بینی می‌شود. بر این اساس متن اطلاعیه بدین شرح است:
 
«نظر به انتشار اخبار دستگاه‌های متولی امر مدیریت بحران کشور در خصوص شرایط ناپایدار جوی در روزهای آتی و ادامه این روند تا پایان هفته جاری و ضمن شکرگزاری نزول برف به عنوان بهترین تحفه آسمانی خداوند برای بندگانش، موارد ذیل به منظور تنویر افکار عمومی و اطلاع رسانی به مردم شریف ایران اعلام می‌شود:
 
هموطنان به اطلاعیه‌های صادر شده از دستگاه‌های مسئول توجه کامل داشته باشند و از تردد غیر ضروری در سطح استان‌ها و بلاخص کلانشهرها پرهیز کنند.
 
شیفت 24 ساعته سازمان مدیریت بحران کشور به همراه سایر دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور و امدادگران به صورت شبانه روزی در حال رصد اوضاع و خدمت رسانی هستند تا زمینه آسایش مردم فراهم شود.
 
از پایانه‌های سراسری کشور تقاضا می‌شود که با اطمینان از باز بودن تمام راه‌ها نسبت به فروش بلیط و اعزام مسافران اقدام کنند.
 
هموطنان در صورت وجوب سفرهای بین شهری و استانی با توجه به لغزندگی جاده ها ضمن اطمینان از سلامت خودرو و همراه داشتن تجهیزات زمستانی نسبت به سوختگیری کامل در مبدا اقدام کرده و غذا و البسه گرم نیز به همراه داشته باشند.
 
بخش های مسئول در خصوص راه‌های مواصلاتی و جاده‌ها، اعم از همکاران راهداری و پلیس راه و سایر یگان‌های مرتبط هلال احمر، اورژانس و ناجا، در طول ساعت‌های گذشته، همه امکانات موجود را در جهت امداد رسانی و بازگشایی محورهایی که در اثر حجم انبوه بارش برف و یا کولاک شدید، به طور موقت مسدود شدند، به کار گرفته و تاکنون بخش عمده این مشکلات رفع شده است و همچنین گروه‌های امداد و نجات، به وظایف خود در خصوص هموطنان در راه مانده شتافته‌اند و در نتیجه، اوضاع در تمامی مسیرهای پرتردد، کاملاً تحت کنترل است و با پیگیری مستقیم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، این تلاش‌ها استمرار خواهد داشت.
 
با دستور قائم مقام رئیس شورای عالی مدیریت بحران کشور ؛رحمانی فضلی  و پیگیری‌های مستمر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، استانداران، مستقیماً بر روند عملیات امداد و نجات و رفع مسائل و پیامدهای بارندگی و برودت فزاینده هوا، نظارت داشته که بر اساس هماهنگی به عمل آمده، یگان‌های منتخب از نیروهای نظامی و انتظامی، با آمادگی کامل به گروه‌های امدادی یاری خواهند رسانند.
 
از هموطنان تقاضا داریم تا ضمن ادامه روند مصرف بهینه انرژی بخصوص برق و گاز، خدمتگزاران خود را یاری کنند تا این نعمت الهی موجب مشقت برای سایر هم میهنان نشود.
 
از تمام نیروهای زحمت‌کش و فداکار دستگاه‌های دخیل در امر مدیریت بحران کشور، نیروهای مردمی ارتش، سپاه و مدیران کشوری، استانی و شهرستانی که بی هیچ منتی در نجات و کمک به هم وطنان نقش ایفاء می‌کنند قدردانی می‌شود.
 
سازمان مدیریت بحران کشور از همه اصحاب رسانه بخصوص صدا و سیما که با اطلاع رسانی سریع و دقیق یاری بخش خانواده بزرگ مدیریت بحران کشور بوده‌اند صمیمانه تشکر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز