خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران البرز مطرح کرد:

هشدار کاهش شدید دما و احتمال وقوع سیلاب در البرز

asdasd
کد خبر : ۵۸۷۱۱۵

مدیرکل بحران استانداری البرز با اشاره به ورود سامانه بارشی به این استان و مخاطرات ناشی از آن، درباره احتمال بروز برخی حوادث طبیعی هشدار داد.

به گزارش ایلنا از کرج، مهدی مهرور عصر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران با بیان اینکه با  توجه به پیش بینی وضعیت جوی براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی، حاکی از فعالیت موج کم ارتفاع و ناپایدار سطوح میانی و همراهی آن با فرآبار سرد و چگال سیبری در منطقه البرز در روزهای شنبه و یکشنبه، کاهش محسوس دما و به دنبال آن در پاره‌ای مناطق احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، رودخانه‌های فصلی و دائمی، در جاده‌های کوهستانی و معابر شهری کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد به سبب بارش برف، باران و مه آلودگی پیش بینی شده است.

وی بیان داشت: تمام دستگاه‌های مرتبط و شهرداری‌ها هماهنگی لازم به منظور فراهم کردن تمهیدات مورد نیاز برای مقابله با هرگونه حادثه احتمالی را در این خصوص معمول داشته و با صدور پیش آگاهی از طرق گوناگون و به ویژه رسانه های محلی و استانی هموطنان را به رعایت اصول ایمنی در تمام موارد توصیه کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز تصریح کرد: با توجه به موارد فوق و افزایش مصرف انواع سوخت اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم از جمله صدور پیش آگاهی از طرق گوناگون به ویژه رسانه های استانی به کشاورزان، دامداران، عشایر، مسافرین عبوری و ... برای رعایت اصول ایمنی در تمام موارد و بهمراه داشتن تجهیزات زمستانه از جمله زنجیر چرخ، پوشاک گرم و ... برای تردد در گذرگاه‌های کوهستانی و همچنین خودداری از اقامت در مجاورت رودخانه‌ها، مسیل‌های فصلی و دره‌های تند شیب کوهستانی ضرورت دارد.

وی افزود: براساس پیش‌بینی‌ها و کاهش دما بین 8 تا 14 درجه در روزهای دوشنبه و سه شنبه به دلیل تشعشع شبانه و برودت حاصل از انجماد سطحی برف با خروج سامانه بارشی تمام کشاورزان، باغداران، گلخانه‌داران، استخرهای پرورش ماهی، سوله‌های پرورش مرغ، سایر بهره‌برداران مرتبط و همچنین پیمانکاران و مشاغل تاسیس بنا و ساختمان برای جلوگیری از تخریب و خسارات جانبی توصیه‌ها و تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز