خبرگزاری کار ایران

آموزش و پرورش کرمان اعلام کرد ؛

زمینه تحصیل دانش آموزان معلول در کرمان فراهم است

asdasd
کد خبر : ۵۸۶۷۰۷

در پی انتشار خبری مبنی بر عدم وجود مدرسه برای ادامه تحصیل دو دانش آموز معلول کرمانی، رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان توضیحاتی ارائه کرد.

امید سلاجقه با اشاره به تحصیل حدود 900 دانش آموز استثنایی استان کرمان در دوره متوسطه، به ایلنا گفت: زمینه تحصیل دانش آموزان با نیاز‌های ویژه کرمانی در دوره متوسطه فراهم است.

وی افزود: در پی انتشار خبری مبنی بر اینکه افراد معلول در کرمان فقط تا پایه ششم درس می‌خوانند، این خبر کذب محض است و حدود 900 دانش اموز کرمانی با نیاز‌های ویژه در سال تحصیلی جاری در دوره متوسطه اول و دوم در مدارس استثنایی یا عادی به صورت تلفیقی مشغول تحصیل هستند.

سلاجقه خاطر نشان کرد: در راستای جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان با نیاز‌های ویژه و برای تحصیل بدون دغدغه آنها، هم اکنون 4 مرکز شبانه روزی در استان کرمان دایر است که دانش‌آموزان استان‌های جنوب شرق کشور نیز در این مراکز مشغول تحصیل هستند.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، افزود: دو دانش آموزی که در رسانه‌های مجازی تصاویر آنها منتشر شده است دچار معلولیت‌های جسمی و ذهنی هستند که تا پایان دوره ششم در مدرسه توانخواهان کرمان تحصیل کرده اند اما باید دوره متوسطه پیش حرفه‌ای را در مدارس ذهنی برای حرفه آموزی می گذراندند که شرایط تحصیل آنها در مدرسه عماد کرمان با تاکید مدیر کل آموزش و پرورش استان فراهم شده بود و همچنان فراهم است اما متاسفانه والدین این عزیزان با بهانه‌های مختلف از ثبت نام فرزندانشان امتناع کردند.

وی افزود: برای حل مشکل این دو دانش آموز با تاکید مدیر کل کارگروهی متشکل از کارشناسان اداره روابط عمومی اداره کل و اداره استثنایی در اواخر مهر ماه تشکیل شد اما با توجه به پیگیری این کارگروه والدین عدم مناسب سازی مدرسه و نبود نیروی خدماتی جهت جابجایی بچه ها را بهانه کردند که علیرغم مناسب سازی فضای مدرسه و اختصاص نیروی کمکی برای بچه ها یکی از اولیا گفت: من بچه ام را در این مدرسه به هیچ وجه ثبت نام نمی کنم.

سلاجقه گفت: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته و به رغم اتمام امتحانات نوبت اول هم اکنون نیز زمینه تحصیل این دانش آموزان با در نظر گرفتن شرایط قانونی فراهم است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز