خبرگزاری کار ایران

تصویب لایحه دو فوریتی شهرداری کرج؛

حذف سهم پلیس راهور از عوارض سرویس مدارس

asdasd
کد خبر : ۵۸۶۰۲۴

لایحه پیشنهادی نرخ حمل و نقل دانش آموزان و بهای خدمات رانندگان تاکسی در صحن شورای شهر کرج، مطرح و تصویب شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، لایحه دو فوریتی شهرداری مبنی بر نرخ سرویس مدارس و بهای خدمات رانندگان تاکسی، مطرح و بعد از تصویب دو فوریتی آن، این لایحه نیز با اکثریت آرا، تصویب شد.

با توجه به این لایحه و طبق ماده 71 قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1375، تصویب نرخ کرایه وسایل نقلیه درون شهری و تعیین بهای خدمات شهری بر عهده شورای اسلامی شهر است.

از طرفی نرخ پیشنهادی کارشناسی شده در خصوص خودروهای جمعی در امور سرویس مدارس برای سال تحصیلی جاری، تخصیص 2 درصد بهای خدمات برای سازمان مدیریت حمل و نقل و مسافر از مجموع هر قرارداد یکساله دانش آموزی و تخصیص 0.5 درصد به عنوان قدرالسهم نظارت بر عملکرد سرویس های مدارس توسط عوامل پلیس راهور کلانشهر از مجموع هر قرارداد یکساله دانش آموزی است.

صدرنژاد، رئیس حمل و نقل شهری کرج در ارتباط با این لایحه در صحن شورا حاضر شد و اظهار داشت: در ارتباط با سرویس مدارس، همه ساله بهای عوارض تصویب می شود اما در ارتباط با نرخ سرویس مدارس و عوارض آن از سال 88 هنوز این نرخ تغییر نکرده است.

وی با درخواست 2.5 درصد از کل بودجه و حذف 0.5 درصد سهم نظارت عوامل پلیس راهور، گفت: کل مبلغ خدمات حمل و نقل سرویس مدارس، 12 میلیارد تومان است که بابت 2.5 درصد، 250 میلیون تومان خدمات، است. 

ایلیات، عضو شورای شهر کرج، گفت: حساب پلیس راهور به صورت دولتی محاسبه می شود و نحوه عملکرد آنها به گونه ای نیست که 0.5 درصد به حساب پلیس راهور واریز شود.

زارع، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج نیز در ارتباط با این لایحه، یادآور شد: با توجه به گذشت نیمی از سال، نباید مبلغی از هزینه سرویس مدارس را تحمیل کرد لذا با در نظر گرفتن منابع والدین، منطق مبالغ اخذ شده نیز مشخص شود. 

بعد از تصویب دو فوریتی این لایحه در نهایت شورا با تصویب تعلق 2.5 درصد پرداخت عوارض به حساب سازمان حمل و نقل شهری کرج، موافقت کرد و با اخذ اکثریت آرا، تصویب شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز