خبرگزاری کار ایران

ستاری مطرح کرد:

سوددهی شرکت‌های دانش‌بنیان قابل ملاحظه است / لزوم مهندسی طراحی در سیستم

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۳۶۸

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با اشاره به ضرورت ایجاد مهندسی طراحی گفت: شرکت‌های دانش بنیان با سرعت به سمت به ثروت و سوددهی حرکت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سورنا ستاری امروز در آیین رونمایی از داروی ضد سرطان نئوفور که در شرکت سیناژن و با حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان البرز برگزار شد، افزود: چنین ظرفیت های باید مورد حمایت قرار گرفته و آموزش‌های کاربردی برای تبدیل آموزش به ثروت و اقتصاد ارائه شده و این موضوع در دستور کار قرار گیرد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: تربیت مهندس و فناور در حوزه بیوتکنولوژی را باید از دانشگاه‌ها انتظار داشته باشیم چراکه ضرورت دارد دانش طراحی را فراگرفته و اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب در ایران با رشد 40 برابری دانشجویان مواجه بودیم، افزود: با حمایت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اکنون در حوزه بیوتکنولوژی شاهد پیشرفت های چشمگیری هستیم ولی این مقدار کافی نیست.

ستاری افزود: قدرت دانش فنی در این واحد تولیدی دارویی بسیار حائز اهمیت بوده و با اتکا به این امر در منطقه و حوزه بیوتکنولوژی پیشتاز است.

برای اولین بار در تاریخ صنعت داروسازی ایران، شرکت سیناژن در آذرماه سال‌جاری، توسط کارشناسان سازمان دارویی اروپا مورد بازرسی اصول بهینه تولید(GMP) قرار گرفت و پیرو نظر مثبت بازرسین بدون وجود هرگونه مغایرت بحرانی، عمده و جزیی، پس از بازرسی از خطوط تولید ماده اولیه بیولوژیک، خط فرمولاسیون، پرکنی و بسته بندی محصول نهایی و سیستم تضمین کیفیت و‌ کنترل کیفیت، سطح کیفی این شرکت بر اساس استاندارد EU GMP مورد تایید قرار گرفته است.

 گواهینامه GMP اروپا به نام شرکت سیناژن صادر شد. دریافت تاییدیه اروپا از قدم‌های اصلی در مسیر ثبت محصولات دارویی بوده و سیناژن پس از دریافت تاییدیه برای شروع مطالعه بالینی داروی ایرانی روی داوطلبان اروپایی(برای اولین بار در تاریخ داروسازی ایران و منطقه)، یک‌قدم دیگر به صادرات سلامت محور به اروپا نزدیک شد.

سیناژن اولین شرکت تولید کننده فراورده‌های بیولوژیک در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقاست که موفق به دریافت تاییدیه GMP اروپا شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز