خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی کرمان خبرداد:

بازداشت 27 نفر لیدر در حوادث اخیر کرمان

asdasd
کد خبر : ۵۸۰۲۶۲

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمان از بازداشت 27 نفر لیدر در حوادث اخیر این استان خبرداد.

به گزارش ایلنا، دادخدا سالاری روز سه‌شنبه در نشست شورای معاونان دادگستری استان افزود: در حال حاضر 27نفر از عوامل اصلی و محوری حوادث اخیر در بازداشت به سر می‌برند.

وی افزود: تحقیقات فنی و تکمیلی به صورت فوق‌العاده از متهمان برای ریشه‌یابی موضوع ادامه دارد و با عوامل اصلی حوادث اخیر با قاطعیت و بدون اغماض برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در حوادث اخیر فضای مجازی مهمترین بستر حوادث بوجود آمده محسوب می‌شود، اعلام کرد: طی اقدامات فنی و رصد انجام گرفته توسط نیروهای اطلاعاتی،امنیتی و انتظامی 8 نفر از مدیران کانال‌های شبکه‌های اجتماعی که دعوت به تجمع می‌کردند در همان ساعات اولیه در چندین شهرستان استان دستگیر شده‌اند.

سالاری تصریح کرد: اغلب دستگیر شدگان با نام مستعار اقدام به ایجاد کانال با قصد و نیت ایجاد تجمع می‌کردند و تمامی فعالیت‌های غیرقانونی آنها برای ناامن سازی جامعه در بستر کانال تلگرام صورت گرفته است.

وی گفت: در حوادث اخیر بلافاصله بعد از برخورد با یک کانال تلگرامی در کمتر از چند دقیقه کانال دیگری به عنوان جایگزین شروع به فعالیت و دعوت به تجمع می‌کرد که بیانگر این مطلب است که معاندان به نظام به طور هدفمند و از قبل در این خصوص برنامه‌ریزی و طراحی لازم را انجام داده بودند.

وی با اشاره به اینکه معاونت رصد فضای مجازی دادسرای کرمان به صورت 24ساعته فضای مجازی را رصد می‌کند، گفت: دادستانی به صورت ویژه رسیدگی به پرونده های حوادث اخیر را در دستور کار قرار داده است و تحقیقات فنی از متهمان همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه بین افراد فریب‌خورده ای که در خیابان‌ها دستگیر شده‌اند و عوامل اصلی فتنه اخیر تفکیک قائل هستیم،تاکید کرد: حساب افراد فریب خورده‌ای که تحت تاثیر عوامل اصلی که به نوعی به خارج از کشور و بیگانگان مرتبط بوده جدا است و با عوامل اصلی برخورد قانونی مقتضی و متناسب با نوع عمل آنان انجام خواهد پذیرفت.

وی در رابطه با متهمان دستگیر شده در صحنه جرم،گفت: در همان ساعات اولیه ضمن تفکیک عوامل اصلی از فریب خوردگان نسبت به آنان در همان ساعات اولیه تعیین تکلیف شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز