خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت برق کردستان خبرداد:

افزایش مصرف برق در کردستان/ رشد 34 درصدی مصرف برق خانگی

asdasd
کد خبر : ۵۸۰۱۳۹

مدیرعامل شرکت توزیع برق کردستان از افزایش مصرف برق در این استان خبرداد.

به گزارش ایلنا، هیوا لهونیان با اعلام این خبر اظهار داشت: سال گذشته مصرف برق استان یک میلیون و 570 هزار مگاوات ساعت بود که با 131 هزار مگاوات ساعت افزایش در سال جاری، به یک میلیون و 701هزار مگاوات ساعت رسیده است.

لهونیان به افزایش 4 درصدی تعرفه برق خانگی هم اشاره کرد و افزود: امسال 13 هزار و 100 فقره انشعاب به متقاضیان واگذار شده که نسبت به سال گذشته ، حدود 34 درصد افزایش دارد.

به گفته وی در بخش کشاورزی نیز فروش انشعاب به نسبت سال گذشته رشد قابل توجهی داشته و از 172 انشعاب در سال 95 به 346 انشعاب در سال 96 رسیده است.

لهونیان درباره تغییرات مصرف در تعرفه‌های مختلف هم گفت: در مدت یاد شده، تعرفه صنعتی با 16 درصد افزایش، بالاترین افزایش مصرف را داشته است و تعرفه‌های روشنایی معابر، عمومی و تجاری نیز در رده‌های بعدی افزایش مصرف قرار دارند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان به مصوبه اخیر دولت مبنی بر واگذاری انشعاب غیر دائم به مشترکان نواحی منفصل شهری به عنوان یکی از عوامل مهم رشد تقاضای انشعاب در سال جاری اشاره کرد و افزود: بعد از ابلاغ این قانون، شاهد مراجعه زیاد ساکنان این مناطق، برای دریافت انشعاب غیر دائم هستیم.

617 هزار مشترک در بخش‌های مختلف خانگی، صنعتی، تجاری و عمومی از خدمات شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان بهره می‌برند.
 
حدود 84 درصد از مشترکان استان مربوط به بخش خانگی، 11 درصد تجاری، سه درصد عمومی و 2 درصد نیز بخش‌های صنعتی و کشاورزی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز