خبرگزاری کار ایران

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری کرمان خبرداد:

دستگیری جاعلان اسکناس و اسناد دولتی در کرمان

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۴۳۱

رئیس‌حفاظت و اطلاعات دادگستری کرمان از دستگیری اعضای یک باند جاعل حرفه‌ای در کرمان خبر داد.

به گزارش ایلنا، «علی شفیعی» با اعلام این خبر اظهار داشت: اعضای این باند علاوه‌ بر جعل اسناد دولتی(سند تک برگ مالکیت ملک، وکالت نامه دفاتر اسناد رسمی) جعل اسکناس و چک پول، اقدام به جعل کارت پایان خدمت، جواز کسب، گواهی پزشکی، مدارک تحصیلی در مقاطع مختلف از جمله کارشناسی ارشد، کارشناسی و دیپلم و جعل انواع مهرهای دفاتر اسناد رسمی و ده‌ها موارد دیگر می‌کردند.

این مقام قضایی اعلام کرد: پس اعلام گزارش حفاظت اطلاعات اداره‌کل ثبت اسناد و املاک و طی یکسری اقدامات فنی و اطلاعاتی انجام شده از سوی تیم تحقیق و عملیات حفاظت اطلاعات دادگستری کرمان مشخص شد فردی به هویت «م.ک» با همدستی 3 نفر دیگر اقدام به جعل و کلاهبرداری گسترده در سطح استان کرمان می‌کردند.
 
شفیعی یادآور شد: پس از جمع‌آوری مدارک و مستندات و اخذ مجوز قضایی محل اختفای اعضای این باند شناسایی و مورد ضربه مأموران قرار گرفت.
 
رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان کرمان با اشاره به این‌که جاعلان از تجهیزات فنی و پیشرفته الکترونیکی برای پیشبرد اهداف شوم خود استفاده می‌کردند، افزود: اعضای این باند از نرم‌افزارهای پیشرفته و به روز دنیا برای جعل استفاده می‌کردند.
 
وی با اشاره به این‌که هم‌اکنون متهمان ردیف اول و دوم با قرار بازداشت موقت در زندان به سر می‌برند، گفت: تحقیقات تکمیلی در این رابطه در دادسرای عمومی و انقلاب کرمان ادامه دارد و دستورات قضایی لازم برای دستگیری سایر عوامل مرتبط با این باند صادر شده است.
 
رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان کرمان بر هوشیاری و دقت نظر بیشتر شهروندان در انجام معاملات خود تاکید کرد و گفت: شهروندان باید در معامله املاک از اصالت اسناد ارائه شده توسط مالک اطمینان حاصل و در تنظیم سند ملک، خودرو و مسکن با کارشناسان امر مشورت کنند و با رعایت توصیه‌ها و هشدارهای پیشگیرانه در دام افراد سودجو و کلاهبردار قرار نگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز