خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار در نشست روز ملی ایمنی در برابر زلزله :

۷۰ درصد از واحدهای آموزشی استان قزوین مقاوم سازی شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۲۲۳

علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار گفت: در مجموع ۱۴۰۰ واحد آموزشی در استان داریم که در دهه اخیر نزدیک به ۹۰۰واحد از این واحدها مقاوم سازی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی فرخ‌زاد معاون عمرانی استاندار در نشست با خبرنگاران به مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله گفت: ۳۰درصد از واحدهای  آموزشی مقاوم سازی نشده طبق پیش‌بینی برنامه ششم بازسازی خواهد شد.

فرخ‌زاد نسبت به مقاومت بافت‌های مسکونی روستایی استان افزود: ۵۰ درصد واحدهای مسکونی خصوصاً روستایی در دهه اخیر مقاوم سازی شده است و  ۵۰ درصد باقیمانده هم طبق پیش‌بینی برنامه ششم با تسهیلات و مشارکت مردم مقاوم‌سازی و بازسازی خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار در خصوص برنامه‌های استانداری برای روز ملی ایمنی در برابر زلزله گفت:  روز ملی ایمنی در برابر زلزله امسال مصادف شدبا زلزله کرمانشاه کرمان و کرج،  مانوری  پریروز در یکی از محله های قدیمی و بافت های آسیب پذیر استان برگزار شد وآموزش و آمادگی لازم برای دستگاه‌های مرتبط،  شناسایی نقاط ضعف،  ارزیابی و آمادگی لازم از سوی دستگاه‌ها  در آن مورد بررسی قرار گرفت.

وی در رابطه با حوادث غیرمترقبه در  استان تصریح کرد: در دنیا ۴۳ حادثه غیرمترقبه شناسایی شده که در  ایران تعداد  ۳۴ عدد از آنها وجود دارد،  در استان قزوین نیز بین ۲۰ تا ۲۵ بحران وجود دارد،  ایران دهمین  کشور از نظر حوادث غیرمترقبه است و قزوین نیز رتبه نهم کشور را در این رابطه دارد.

ایرج زاهدپور مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین همچنین در این نشست گفت:  برای اولین بار در کشور تمام اماکن و مسکن های روستایی در قزوین در حال بیمه شدن هستند این اتفاق با ۲۰ درصد مشارکت مردم و ۸۰ درصد تسهیلات دولتی صورت خواهد گرفت.

زاهد پور در رابطه با تجهیزات ایستگاه‌های زلزله نگار استان افزود:  ما در استان چهار ایستگاه زلزله نگار و شبکه شتاب نگاه داریم و با توجه به تفاهم نامه ای که با موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران ایجتد شد مجوز یک ایستگاه دیگر را نیز گرفتیم با راه اندازی این ایستگاه و به‌روزرسانی سایر ایستگاه‌ها می‌توانیم استان را پوشش دهیم و استانهای همجوار را نیز در این زمینه یاری کنیم.

زاهد پور  در رابطه با، بافتهای قدیمی در استان تصریح کرد: نشست ساختمان ها در مناطق قدیمی استان یکی از مخاطرات ماست .  در استان  قزوین حدود  ۱۳۵۰ هکتار بافت فرسوده داریم که  نزدیک به ۵۰ هزار آن  در شهر قزوین است، این مساله  نیاز به توجه ویژه داردو امیدواریم بحث تسهیلاتی که دولت در برنامه ششم در این‌باره در نظر گرفته مورد استقبال مردم قرار گیرد و دستگاه‌های متولی بتوانند در این زمینه فعالیت کنند، شرکت عمران بهسازی در وزارت مسکن متولی این امر است،  این  شرکت در برنامه ششم رویکرد محله محوری دارد  و در سال جاری  در استان  ۱۴ پروژه در دست داردکه ۱۰ پروژه آن  شهر قزوین و مابقی در شهرستان ها است.

وی کمبود آب را یکی از مخاطراتی دانست که استان را تهدید می کند و  در این باره گفت:بعضی از چیزها قابلیت جایگزینی دارد ولیکن اگر آب نباشد نمی توانیم  جایگزینی  برایش بیابیم، شاید ما تنها استانی باشیم که صد درصد از آب شرب خود را از آب های  زیرزمینی استفاده می کنیم، ۹۰درصد از آب  استان در بخش کشاورزی و ۵تا۶ درصد در بخش آب شرب استفاده می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز