خبرگزاری کار ایران

در جلسه مدیریت بحران تهران مطرح شد؛

ممنوعیت صدور پایان کار به ساختمان‌های ناایمن استان تهران

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۰۷۴

استاندار تهران گفت: شهرداران استان تهران موظف شدند از صدور پایان کار به ساختمان‌های ناایمن خودداری کنند.

به گزارش ایلنا، مقیمی در جلسه مدیریت بحران استان تهران که در شهرستان ملارد برگزار شد، گفت: مهمترین مشکل استان تهران وجود ساختمان‌های ناایمن و غیر مقاوم است که مقرر شده است برای جلوگیری تکرار این مشکل شهرداران ،دهداران و‌ بنیاد مسکن  از صدور پایان کار به این ساختما‌ها خودداری کنند.

وی افزود: در شهرستان ملارد که کانون اصلی زلزله بود بیش از 200 هکتار بافت مسکونی ناکارآمد و غیر مقاوم وجود دارد که مقرر شد شهرداران ملارد و صفادشت با مشوق‌های خاصی همانند معافیت عوارض و .. نسبت به تشویق مردم برای ایمن سازی اقدام کنند.

مقیمی با اشاره به نبود مکان اسکان اضطراری در شهرستان ملارد گفت: در این جلسه مصوب شد زمین مناسبی برای اسکان اضطراری شهروندان پیش‌بینی شود تا در مواقع بحرانی بتوان از آن استفاده کرد.

ممنوعیت صدور پایان کار به ساختمان‌های ناایمن استان تهران

وی افزود: سوله‌های مدیریت بحران شهرستان ملارد و انبارهای هلال احمر این شهرستان تا یک سال آینده بطور کامل به بهره‌برداری خواهد رسید تا دیگر مشکل تامین امکانات اولیه را در این شهرستان نداشته باشیم.

استاندار تهران با اشاره به اینکه شهرستان 450 هزار نفری ملارد فاقد یک تخت بیمارستانی است، افزود: بیمارستان در دست ساخت این شهرستان تنها 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته اعتبار ساخت بیمارستان در اسرع وقت تامین خواهد شد و علاوه بر آن تا زمان افتتاح این بیمارستان، طرح بیمارستان همراه و یا سیار در این منطقه پیش‌بینی شده است و بزودی راه اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به ترافیک سنگینی که بعد از وقوع زلزله در خیابان‌های استان تهران ایجاد شد گفت: خیابان‌های استان تهران باید تقسیم‌بندی شود تا بخشی به امداد و‌ نجات تخصیص پیدا کند تا دیگر مشکل رفت و آمد نیروهای امدادی در شهرها نباشیم .

استاندار تهران گفت: فرمانداری ملارد موظف شده است گزارشی از خسارت‌های وارده به شهرستان ملارد تهیه کرده و برای وزارت کشور ارسال کند تا تسهیلات و کمک‌های دولت برای این شهرستان  اختصاص یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز