خبرگزاری کار ایران

معاون میراث‌ فرهنگی کشور خبرداد:

آسیب به 3 بنای تاریخی قزوین در زلزله تهران

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۵۴۷

معاون میراث‌ فرهنگی کشور از آسیب به 3 بنای تاریخی قزوین در پی زلزله تهران خبرداد.

به گزارش ایلنا، محمد‌حسن طالبیان با اعلام این خبر اظهار داشت: تیم‌های کار‌شناسی استان‌های البرز، تهران، قزوین و گیلان به همراه یگان حفاظت بازدید و سرکشی‌های خود از آثار تاریخی و بررسی وضعیت موزه‌ها را از شب گذشته آغاز کردند و در روز جاری نیز ادامه داده‌اند.
 
 معاون میراث‌فرهنگی کشور گفت: نتایج برسی‌های صورت گرفته حاکی از آن است که خوشبختانه آثار تاریخی استان‌های البرز و گیلان و تهران در زلزله شب گذشته آسیبی ندیده‌اند اما متأسفانه ترک‌های موجود در سه اثر تاریخی مسجد پیغمبریه، مسجد جامع و کاروانسرای تاریخی در استان قزوین عمیق‌تر شده و سقف بازار شهرری نیز ترک‌هایی برداشته است.
 
طالبیان وضعیت موزه‌های‌ملی، کاخ گلستان و مجموعه‌های تاریخی‌فرهنگی سعدآباد و نیاوران را خوب ارزیابی کرد و افزود: در این‌موزه‌ها تمهیدات اولیه در مواجهه با هر پس‌لرزه احتمالی برای آثاری که احتمال صدمه‌دیدن داشته باشد فراهم شده است.

ساعت 23:27 دقیقه روز چهارشنبه 29 دی، زمین‌لرزه‌ای به برزگی  5.2 درجه در عمق 7 کیلومتری زمین که کانون آن 3 کیلومتری ملارد بوده است، تهران و شهرهای اطراف را لرزاند. پیش از این اعلام شده بود این زلزله به بناهای تاریخی تهران و البرز آسیبی نزده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز