خبرگزاری کار ایران

فرماندار شوشتر مطرح کرد:

مسئولان شوشتر تمام‎وقت در خدمت میراث فرهنگی هستند

asdasd
کد خبر : ۵۷۲۲۶۹

فرماندار شوشتر گفت: مسئولان شهرستان در قبال صنایع دستی و معرفی و مرمت سازه‎های آبی، تاریخی و جهانی شوشتر، به صورت تمام وقت در خدمت این آثار هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین پنبه‎دانه به برگزاری برنامه‎های متنوع فرهنگی از جمله نمایشگاه خوشنویسی و نقاشی که همزمان با افتتاح خانه مقدم در این مکان برپا شده است اشاره کرد و افزود: نمایش آثار هنری به موضوعی خودجوش میان هنرمندان شوشتری تبدیل شده و این در حالی است که در گذشته اینگونه نبود و آثار هنرمندان در وجود خودشان نهفته بود و یا حداکثر در اتاق خواب خود یا سالن ورودی منزل خود به نمایش درمی‎آمد؛ اما امروزه به سمتی حرکت می‎کنیم که آثار هنری در سطح شهر و استان در معرض دید عموم قرار می‎گیرند که جای خرسندی است و اطمینان دارم که این موضوع جایگاه کشوری نیز در آینده پیدا خواهد کرد و هنرمندان شهرستان شوشتر آثار ناب خود را که مختص این دیار است در معرض دید سایر نقاط ایران نیز قرار خواهند داد. 
 
وی گفت: برهمگان واضح است که موسیقی، آجرکاری، معماری و نقاشی شوشتر در این شهرستان برند محسوب می‎شوند و دارای کد خاص ادبی، هنری و میراثی هستند که این قابلیت‎ها باید به نمایش درآیند. 
 
وی درخصوص حمایت از میراث فرهنگی، صنایع دستی و نیز قابلیت‎های گردشگری شوشتر بیان کرد: مسئولان شهرستان در قبال صنایع دستی و معرفی و مرمت سازه‎های آبی، تاریخی و جهانی شوشتر، به صورت تمام وقت در خدمت این آثار هستند؛ اما نکته حائز اهمیت این است که اجرایی شدن بیشتر حمایت‎ها، مستلزم یک سری اعتبارات است که دولت محترم، استانداری خوزستان و اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان فطعاً این تمهیدات را خواهند اندیشید. 
 
فرماندار شوشتر ادامه داد: معرفی جهان شهرهایی همانند شوش و شوشتر در گستره وظایف رسانه‎های رسمی کشور است و این باید از سوی اصحاب رسانه پررنگ‎تر شود تا بُعد جهانی آثار تاریخی‌شوشتر هرچه بیشتر معرفی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز