خبرگزاری کار ایران

امروز انجام شد؛

افتتاح مرکز کنترل ترافیک شهری در کرج

asdasd
کد خبر : ۵۷۲۰۰۶

مراسم افتتاح و بهره‌برداری از مرکز فرماندهی کنترل ترافیک شهری کرج با حضور تنی چند از مسئولان استان و مدیران‌شهری در سالن شهدای شهرداری کرج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری کرج در این مراسم گفت: با بهره‌برداری این مجموعه ضمن استقرار عوامل پلیس راهور در مرکز کنترل ترافیک، نظارت بر وقایع ترافیکی و اعمال قانون با سهولت بیشتری انجام می شود.

احمد افضلی افزود: 69 دستگاه دوربین پلاک‌خوان در محدوده طرح مصوب هسته مرکزی شهر کرج، نصب شده است. همچنین 46 دستگاه دوربین نظارتی در معابر اصلی شهر برای کنترل ترافیک و اعمال تخلفات ساکن، راه اندازی شده است.

وی با عنوان ظرفیت مطلوب راه‌اندازی اتاق مانیتورینگ، عنوان کرد: بهره‌برداری از 2 دستگاه VMS تابلوهای پیام‌رسان خبری برای توزیع جریان ترافیکی در سطح شهر و اطلاع رسانی در خصوص اخبار ترافیکی، مهیا شده است.

 

تسهیل در کنترل ترافیک

‌ مهدی حاجی قاسمی، رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر کرج، اظهار داشت: راه اندازی مرکز فرماندهی کنترل و ترافیک اقدام موثری است که خروجی آن برای شهروندان مشهود خواهد بود.

وی ترافیک را یکی از  دغدغه های مهم شهروندان شهر کرج دانست و ادامه داد: قطعا اجرای طرح ITS گام مهمی برای رفع این معضل دیرینه خواهد بود.

حاجی قاسمی گفت: دوربین های ثبت سرعت در کاهش تخلفات ترافیکی نقش به سزایی ایفا می کند.

 

کرج با مدیریت درست نمونه می شود

‌ سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز عنوان کرد: با عزم و همراهی همه دستگاه ها به ویژه مدیریت شهری، کرج می تواند در نظم و انضباط، نمونه کشور شود.

وی با اشاره به اینکه بازنگری در تشکیلات انتظامی و تغییر در سیستم اداره شهری ضروری است، خاطرنشان کرد: مرکز فرماندهی کنترل ترافیک کرج به منظور اعمال بهینه قوانین ترافیکی، دارای اهمیت است.

سردار محمدیان، افزود: موضوع فرهنگسازی با تولید مستندهای واقعی از رفتارهای ترافیکی در مسیر تازه ای قرار می گیرد.

وی با عنوان اینکه پلیس البرز، ارتقا فرهنگ ترافیک را از درون تشکیلات خود آغاز کرده است، ادامه داد: رفع ناهمگونی تابلوهای شهری و برخی تبلیغات محیطی، موجب حواس پرتی راننده و بروز حوادث می شود.

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد این مرکز، باعث ترافیک روان در کلانشهر کرج باشد.

 

مشکلات با مشارکت حل می شود

اصغر نصیری، شهردار کرج با اشاره به اینکه رفع مشکلات کرج بدون مشارکت نهادها امکانپذیر نیست، اظهار داشت: نیروی انتظامی تحقق یکی از مهمترین اولویت های مدیریت شهری کرج یعنی ترافیک را تسهیل کرد.

وی افزود: تامین امنیت شهروندان بزرگترین محصول و ره آورد راه اندازی سیستم های هوشمند کنترل ترافیک است.

شهردار کرج با عنوان اینکه هوشمند کردن سیستم ترافیکی فقط به دوربین ها محدود نمی شود، گفت: این مرکز تنها بخشی از استقرار سیستم کنترل هوشمند ترافیک بود که در دستور کار شورا و شهرداری قرار داشت ضمن اینکه این مرکز به عنوان اولین فاز پروژه بهره برداری شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز