خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن جراحان زانو مطرح کرد:

شیوع 70 درصدی آرتروزهای زانو در زنان/ مهمترین علت اضافه وزن

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۷۳۳

رئیس‌انجمن جراحان زانو، آرتروسکوپی و آسیب‌ ورزشی از شیوع 70 درصدی آرتروزهای زانو در زنان خبرداد.

به گزارش ایلنا، محمد رازی در آستانه برگزاری پنجمین کنگره دو سالانه انجمن جراحی‌های زانو، آرتروسکوپی و آسیب ورزشی اظهار داشت: این کنگره بزرگترین کنگره بین‌المللی ایران در حوزه ارتوپدی است که 14 و 17 فوریه 2018 در سالن همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار می‌شود.
 
وی ادامه داد: همچنین بیش از 25 مهمان خارجی در این کنگره حضور داشته و موضوعات جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب‌های ورزشی در آن مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد. همچنین این کنگره کاملاً به زبان انگلیسی ارائه خواهد شد.
 
رئیس انجمن جراحان زانو، آرتروسکوپی و آسیب ورزشی در ادامه به جراحی‌های زانو اشاره کرد و گفت: در ارتباط با انجام جراحی‌های زانو در کشور آمار دقیق را وزارت بهداشت و اداره تجهیزات پزشکی دارند و ما آمار دقیقی در این زمینه نداریم.
 
رازی بیان داشت: ولی ما تلاش کرده‌ایم که آماری در این زمینه تهیه کنیم تا هم آماری در این زمینه به دست بیاوریم و هم وضعیت بیماران را دنبال کنید تا بررسی کنیم چقدر در زمینه انجام جراحی موفق بوده‌ایم.

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی در ادامه به موضوع آرتروز زانو اشاره کرد و گفت: آرتروز یا استئوآرتریت شایع‌ترین بیماری از دسته التهاب مفاصل است که در این بیماری غضروف مفصل صدمه دیده و کم‌کم از بین می‌رود. همچنین آرتروز ممکن است هر مفصلی را درگیر کند، اما مفاصل بزرگ که وزن بدن را تحمل می‌کنند مثل مفاصل زانو و ران و ستون فقرات بیشتر در معرض ابتلا هستند.
 
وی تصریح کرد: اصلی‌ترین علائم آرتروز کاهش انعطاف پذیری است؛ به‌ همین دلیل بیماران مبتلا به آرتروز نمی‌توانند به راحتی مفاصل خود را خم و راست کنند و درد در مفصل نیز از دیگر علائم به شمار می‌رود.
 
رازی با بیان اینکه زنان بیشتر از مردان دچار مشکلاتی همچون آرتروز می‌شوند، گفت: نوع فعالیت زنان در منزل، عدم انجام ورزش‌های روزانه، کمبود ویتامین D. می‌تواند باعث ساییدگی زودرس مفصل زانو و آرتروز می‌شود و اضافه وزن نیز نقش مهمی در این زمینه دارد.
 
رئیس انجمن جراحان زانو، آرتروسکوپی و آسیب ورزشی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از 70 درصد از آرتروز‌های زانو در زنان است و این در حالی بوده که پیشگیری از این بیماری با ورزش‌های روزانه و کنترل وزن می‌تواند تا میزان قابل توجهی صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز