خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس در جلسه شورای اداری شهرستان گراش:

جذب 855 میلیون دلار سرمایه خارجی از ابتدای سال 96

استاندار فارس از افزایش رقم سرمایه‌گذاری خارجی در این استان خبر داد و افزود: رقم سرمایه‌گذاری در سال 96 تاکنون 855 میلیون دلار بوده که این میزان 300 میلیون دلار بیش از سهم تعیین شده توسط سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی اقتصادی تحقق یافته است.

به گزارش ایلنا، اسماعیل تبادار در جلسه شورای اداری شهرستان گراش افزود: 30 هزار میلیارد تومان از منابع سیستم بانکی به طرح ارتقای توان تولید ملی یعنی رونق تولید اختصاص یافته که برای سرمایه در گردش، سرمایه ثابت و بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی در نظر گرفته شده و بر اساس توانمندی استان‌ها در جذب این تسهیلات به هر استان اختصاص می یابد.

استاندار فارس افزود: تاکنون 950 میلیارد تومان از این اعتبارات در استان طرح تهیه شده و به 73 طرح ، 110 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی همچنین با اشاره به تسهیلات 20 هزار میلیارد تومانی اشتغال پایدار، سهم استان فارس را 1032 میلیارد تومان عنوان کرد.

تبادار به سهم 500 میلیارد تومانی استان فارس از گشایش اعتبار 12 هزار میلیارد تومانی صندوق توسعه ملی اشاره کرد و با بیان اینکه 30 درصد از این اعتبارات فراتر از سهم استان ها در اختیار وزیر  تعاون، کار و رفاه اجتماعی است بر لزوم تلاش و کوشش بیش از پیش مسئولان برای جذب هر چه بیشتر این اعتبارات تاکید کرد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری بخش خصوصی در توسعه اشتغال در کنار تسهیلات دولتی، از افزایش رقم سرمایه گذاری خارجی در استان فارس خبر داد و افزود: در سال های 93 و 94  4.6 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی و در سال  95 به میزان 95 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان فارس جذب شده و این در حالی است  رقم سرمایه گذاری در سال  96 تاکنون 855 میلیون دلار بوده  که این میزان 300 میلیون دلار بیش از سهم تعیین شده توسط سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی اقتصادی تحقق یافته است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه تلاش در حوزه جذب سرمایه‌گذاری خارجی باید بیش از این انجام شود، از تعیین هدف جذب 2 میلیارد دلار سرمایه خارجی در سال جاری برای استان فارس خبر داد.  

کد خبر : ۵۷۱۲۴۸