خبرگزاری کار ایران

کاپیتان مس کرمان در گفت‌وگو با ایلنا:

هدف‌مان صعود به لیگ برتر است/ مس نیاز به حمایت عمومی دارد

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۰۹۷

کاپیتان تیم فوتبال صنعت مس کرمان با بیان اینکه برای صعود تیم به لیگ برتر همه باید دست به دست هم بدهند و به تیم کمک کنند، گفت: متاسفانه در حال حاضر این عزم همگانی و حمایت عمومی از تیم وجود ندارد.

به گزارش ایلنا، فرهاد سالاری پور کاپیتان تیم فوتبال صنعت مس کرمان است. وی  در رقابت های فصل جاری لیگ  آزادگان هم کاپیتانی این تیم را برعهده داشت که به همین مناسبت و  در پایان نیم‌فصل اول با وی به گفت وگو نشستیم.

نیم فصل اول لیگ دسته یک سپری شد و مس کرمان با شش برد، شش باخت و سه مساوی در جایگاه هشتم جدول رده‌بندی قرار گرفت. در این باره توضیح می دهید.

واقعیت امر این است که ابتدای فصل ما برای صعود به لیگ برتر شروع کردیم و اوایل فصل هم، در چند بازی به خوبی امتیاز گرفتیم و تا هفته چهارم دوم جدول بودیم ولی متاسفانه کرمان چمن مناسب نداشت و هنوز هم ندارد و در بازی با ایرانجوان بوشهر همه مردم دیدند که در زمین خاکی بازی کنیم بهتر از زمین چمن ورزشگاه باهنر است. ما در روزهایی که چمن زمین برگزاری مسابقه، مناسب است، خوب بازی می‌کنیم و در کرمان هم امتیازات زیادی که از دست دادیم از بابت چمن نامناسب بود. فکر می‌کنم در بعضی پست‌ها تیم احتیاج به تقویت دارد و سرمربی و مدیرعامل قرار شده تیم را تقویت کنند. انشاالله در نیم فصل دوم خیلی جدی‌تر هدف‌مان که صعود است را پیگیری می‌کنیم.

با توجه به این که شما با مربیان سرشناس زیادی کار کرده‌اید، مایلم بدانم بعد از گذشت یک نیم‌فصل عملکرد احمد نخعی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

شما درست گفتید من با مربیان زیادی از بلاژویچ که کرواسی را سوم دنیا کرد تا مظلومی، قلعه‌نوعی و یاوری کار کرده‌ام ولی احمد نخعی واقعا یک مربی است که هیچ کم و کسری از بلاژویچ ندارد حتی در ارتباط برقرار کردن با بچه‌ها آن قدر موفق است که می‌توان گفت بهترین مربی‌ای است که در طول چند سال گذشته به مس آمده است. ما باید قدر این افرادی که بومی هستند را بدانیم و خیلی راحت از این قضیه نگذریم. من به عنوان شخصی که با خیلی از مربیان کار کرده‌ام، ایشان را از همه بهتر می‌بینم.

در صحبت‌هایتان اشاره کردید که تیم احتیاج به تقویت دارد، در این خصوص توضیح دهید.

تیم ما خوب بازی می‌کند و در بعضی نقاط هم احتیاج به تقویت دارد و بنا به صحبت مسئولان قرار است تیم در نیم فصل تقویت شود و این قول از ناحیه مسئولان به مردم داده شده است که انشاالله این اتفاق رخ دهد و نیم‌فصل دوم خوبی سپری کنیم و لیگ برتری شویم چون مس کرمان تیم باشخصیتی است و اگر زمین چمن را کنار بگذاریم می‌بینیم که این باشگاه از لحاظ امکانات اوضاع خوبی دارد.

بازی مس با ایرانجوان بوشهر پخش زنده می‌شد، فکر می‌کنید پخش زنده چه تاثیری دارد؟

هر تیمی بخصوص بازیکنان تیم ما که اکثرا جوان و دنبال شهرت هستند، خیلی دوست دارند بازی‌های‌شان پخش شود و مردم و مربیان ببینند. در بازی‌های پخش زنده بازیکنان انگیزه دیگری دارند و انگیزه‌شان حداقل دو برابر می‌شود و دوندگی و جنگندگی‌شان بیشتر خواهد شد و بازیکن دوست دارد همه بازی‌اش را ببینند. پس پخش زنده صددرصد کمک می‌کند که تیم بهتر نتیجه بگیرد. برای پخش زنده هم باید همه همکاری کنند.

شما در بازی با فجر بازوبند کاپیتانی را به احمد حیات‌منش دادید، چرا این کار را انجام دادید؟

احمد حیات‌منش پارسال کاپیتان تیم فجر بود و شیرازی است و چندین سال آنجا بازی کرده بود، خواستم با این کار یک روحیه به احمد حیات‌منش و تیم مس بدهم که احمد هم اول بار اصلا قبول نمی‌کرد ولی من اصرار کردم و گفتم احمد ببندد و این حرکت به صلاح تیم است چون من می‌خواهم بچه‌ها ببیند که کاپیتان ما برای نتیجه گرفتن تیم از سر خیلی چیزها می‌گذرد بگذار ما هم کمک کنیم تا روحیه از دست رفته برگردد. بازوبند را به احمد دادم که در روحیه او تاثیر خوبی داشت ولی برای بقیه بچه‌ها فکر نکنم. که در نهایت آن بازی را باختیم و روز خیلی بدمان بود.

این حرکت شما با اعتراض برخی هواداران همراه بود...

من همیشه به هواداران احترام می‌گذارم. حتی خود باشگاه مدیون هواداران است. البته شاید هواداران نمی‌دانستند که این حرکت برای روحیه دادن به تیم بوده و به همین علت دلخور شدند و در واقع من فقط برای این که تیم نتیجه بگیرد این کار را انجام دادم. امسال ما باید هر کاری که از دست‌مان بر می‌آید انجام دهیم تا تیم نتیجه بگیرد.

در نیم فصلی که گذشت فرهاد سالاری‌پور را چگونه ارزیابی می‌کنید و چه نمره‌ای می‌دهید؟

وقتی که تیم زیاد خوب نباشد و نتایج مناسبی کسب نکند کسی به چشم نمی‌آید و وقتی تیم می‌برد گفته می‌شود که هر یازده بازیکن خوب هستند. من فکر می‌کنم در این مورد همه چیز به روند نتیجه‌گیری تیم بستگی دارد. در مورد خودم هم مردم و کادر فنی باید نظر دهند.

خودتان از عملکردتان رضایت داشتید؟

بله، ولی از خودم با توجه به این که چند سالی است در لیگ برتر بازی می کنم، توقع داشتم. اما روی هم رفته راضی بودم.  کسانی که با من صحبت می‌کردند، راضی بودند و وقتی از ده نفر، نه نفر راضی بودند پس من هم قاعدتا باید راضی باشم.

ما شاهد بودیم در این بازی تعداد هواداران اندکی به ورزشگاه آمده بودند، فکر می‌کنید برای این که تعداد هوادار بیشتری به ورزشگاه بیاید چه اقداماتی باید صورت گیرد؟

مردم نتیجه می‌خواهند، ما در بازی‌های خانگی چند امتیاز را از از دست دادیم، وقتی هوادار می‌آید و روی سکو می‌نشیند و تیم می‌بازد، دلسرد می‌شود. اگر من خودم جای هوادار باشم و دو بار به ورزشگاه بروم و تیم نتیجه نگیرد، جلسه سوم دیگر نمی‌روم. من دست همین چند نفری را که برای بازی با ایرانجوان آمدند دست‌شان را می‌بوسم و از آنها تشکر می‌کنم و حق می‌دهم که برای حضور در ورزشگاه دلسرد شده باشند. برای حضور پررنگ هواداران اولین نکته این است که تیم نتیجه بگیرد و دوم این که تبلیغات به اندازه کافی انجام شود و اکثر مردم بدانند که مثلا امروز بازی است و همچنین امکانات داخل استادیوم به نحوی باشد که وقتی هوادار می‌آید راضی باشد که دفعه بعد هم ترغیب شود.

آیا عزم همگانی در استان برای صعود مس کرمان به لیگ برتر وجود دارد؟

برای این که تیم به لیگ برتر برود همه از هوادار و بازیکن گرفته تا هیات فوتبال و استاندار و شهردار باید دست به دست هم دهند تا تیم نتیجه بگیرد و بالا بیاید ولی من این چنین چیزی را ندیدم و آن عزم همگانی را که همه بخواهند کمک دهند، ندیدم. 

سطح لیگ دسته یک امسال را نسبت به سالیان گذشته چگونه ارزیابی می‌کنید؟

دسته یک چند تیم خوب دارد و مابقی هم متوسط در حد همان لیگ یک هستند و نمی‌شود گفت سطح بالا یا پایینی دارند.

از لحاظ فنی اوضاع را چطور می‌بینید؟

از لحاظ فنی امسال مربیان خوبی در لیگ یک مشغول به کار هستند. احمد آقا نخعی یا محمود فکری و ... مربیان بادانشی هستند و این باعث شده لیگ یک بهتر شود.

امسال کمتر در حملات تیم کمتر شرکت می‌کنید، این موضوع دلیل خاصی دارد؟

فکر می‌کنم امسال بیشتر نفوذ می‌کنم. امسال یک پنالتی گرفتم، دو یا سه پاس گل دادم و در همین بازی ایران جوان یک  موقعیت گل درست کردم و فکر می‌کنم این برای یک دفاع کنار خوب باشد. من در اکثر حملات تیم شرکت دارم و این روش احمد اقا نخعی است که کناره‌ها حتما در حمله شرکت کنند و فکر می‌کنم امسال یکی از سال‌هایی است که دفاع کنارهای مس در لیگ یک بالای 8 یا 9 کیلومتر می‌دوند.

صحبت پایانی...

از شما تشکر می‌کنم و همچنین از هواداران و مردم کرمان هم سپاس خاص دارم و امیدوارم این تیم هرچه زودتر به جایگاه اصلی خودش بازگردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز