خبرگزاری کار ایران

براساس اعلام مرکز کنترل کیفیت هوا؛

هوای تبریز و ارومیه در شرایط ناسالم/مدارس تعطیل شد

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۷۶۷

مدارس شهرهای تبریز و ارومیه، مراکز استان‌های آذربایجان شرقی و غربی امروز به علت آلودگی هوا تعطیل شد.

به گزارش ایلنا، آلودگی شدید هوا در شهرهای تبریز و ارومیه مدارس این دو شهر را به تعطیلی کشاند.

شاخص آلودگی هوای تبریز، امروز به 174 رسید و برای همه افرادناسالم است.

میانگین شاخص کیفی هوای تبریز دیروز 170 بود و بر اساس پیش‌بینی کارشناسان اداره کل محیط زیست آذربایجان شرقی مبنی بر افزایش شاخص آلودگی هوای این کلانشهر، مسئولان استان، امروز مدارس تبریز را در همه مقاطع تحصیلی تعطیل اعلام کردند.
 
کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی می‌گوید: تردد زیاد خودرو‌ها، گرد و غبار محلی، افزایش استفاده از سیستم‌های گرمایشی، آتش زدن پسماند‌ها در حاشیه‌های غربی و جنوبی شهر و همچنین سکون جریان هوا در افزایش میزان آلودگی کلانشهر تبریز بسیار موثر است.
 
در  آذربایجان غربی نیز پیرو تصمیم و مصوبه کمیته مدیریت کاهش آلودگی هوای ارومیه، به علت آلودگی شدید هوا، تمامی مقاطع تحصیلی مدارس شهر ارومیه در نوبت بعدازظهر تعطیل است.
 
 شاخص آلودگی هوا بین صفر تا 50 پاک، بین 51 تا 100سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه‌های حساس و 151 تا 200 ناسالم برای همگان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز