خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

برآورد دو میلیارد تومانی خسارت زلزله به آثار تاریخی کرمانشاه /حضورتیم‌ یونسکو در منطقه برای ارزیابی

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۷۱۲

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه از خسارت بیش از 2 میلیارد تومانی به آثار تاریخی این استان خبرداد و گفت: هم اکنون تیمی از یونسکو به همراه کارشناسان استانی در حال بازدید از مناطق زلزله زده و برآورد خسارت‌ها هستند.

اکبر رضایی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اعلام این خبر افزود: با وقوع زلزله 7.3 دهم ریشتری در استان کرمانشاه و تخریب و آسیب بسیاری از شهرستان‌ها متاسفانه آثار تاریخی این استان نیز دچار آسیب شدند.
 
وی افزود: طبق بررسی و نظر کارشناسان در این حوزه بیش از دو میلیارد خسارت به این آثار تاریخی وارد شده است.

رضایی در ادامه افزود: هم اکنون تیم یونسکو در ایران به کرمانشاه سفر کرده و همراه تیمی از مدیران استان کرمانشاه در حال بازدید و بررسی خسارت‌ها به مناطق زلزله زده هستند.

معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه عنوان کرد: آثار تاریخی شهرستان‌های ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب، قصرشیرین، گیلانغرب و دالاهو دچار آسیب شدند ولی خوشبختانه بناهای بیستون، طاق بستان درشهرستان کرمانشاه و آناهیتا در شهرستان کنگاور دچار آسیب نشدند.

وی گفت: دو آثار تاریخی که بر اثر این زلزله دچار آسیب‌های جدی شدند شامل یک مجموعه گورستانی این استان و دیگری مسجد عبدالله ابن عمر ریجاب که سقف و مناره آن دچار آسیب جدی شده است.
 
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز