خبرگزاری کار ایران

معاونت پیشگیری از وقوع جرائم کشورخبر داد؛

25میلیون نفر مراجعه کننده به پاسگاه‌ها طی یک سال گذشته/ 53درصد کل کشفیات نیروی انتظامی کشور برعهده کلانتری‌ها است

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۸۴۰

معاونت پیشگیری از وقوع جرائم کشورگفت: 53 درصد از کل کشفیات نیروی انتظامی کشور را کلانتری و پاسگاها برعهده دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار محمد شرفی صبح امروز در نوزدهمین همایش روسا وفرماندهان کوپ در استان چهارمحال وبختیاری افزود: یکی از برنامه‌های شاخص پلیس پیشگیری از وقوع جرایم توسعه ساختارهای  مجموعه پلیس پیشگیری به ویژه کلانتری و پاسگاه‌ها است.

وی با بیان اینکه در سطح دنیا برای هر 10 هزار نفر مردم 5 نفر تا 7 نفر مامور وجود دارد افزود: در ایران میانگین آن به 1.8 دهم می‌رسد و نسبت به شاخص‌های جهانی کشور ما در شرایط خوبی قرار ندارد.

شرفی به‌کارگیری فناوری و تکنولوژی را از اولویت‌های مهم دیگر برشمرد و خاطر نشان کرد: در سطح کشور 1800 پاسگاه و کلانتری‌های ما فاقد شبکه است و در سال جاری 800 پاسگاه وکلانتری را به شبکه تکنولوژی و فناوری وصل می‌کنیم تا از فناوری استفاده کنند و خدمات را از این طریق به مردم ارائه دهند.

وی اظهار داشت: در سال گذشته 25 میلیون نفر مراجعه کننده به پاسگاه‌ها و کلانتری داشته‌ایم و هدف‌گذاری کردیم که با برون سپاری و به کارگیری فناوری 6 میلیون نفر مراجعه کننده را کاهش دهیم.

معاونت پیشگیری از وقوع جرائم کشور یادآور شد: در شهرکرد 18 درصد مراجعه کننده کاهش یافته است و این وضعیت خوبی است.

شرفی افزایش توان و تحرک پاسگاه‌ها در صحنه‌ها و امداد رسانی و خدمات رسانی به موقع مردم  را یکی از نیازهای ضروری دانست.

وی بیشترین آمار جرایم را نزاع دسته جمعی و فردی خواند و افزود: متاسفانه در سطح کشور جرم تصادفات منجر به خسارت و جرح افزایش دارد و پلیس درگیر است.

شرفی در پایان گفت: جرایم خشن مثل سرقت‌ها‌ی مسلحانه ، سرقت به عنف، بازگیری و زورگیری از جمله شاخص‌هایی هستند که در سطح کشور کاهش دارند و در استان چهارمحال و بختیاری از 30 تا 100 درصد کاهش داشته‌ایم.
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز