خبرگزاری کار ایران

جمال انصاری مطرح کرد:

صدور 168 فقره مجوز تغییر کاربری مجاز در اراضی کشاورزی استان زنجان/ کاهش قابل توجه روند تغییر کاربری‌های غیر مجاز در استان

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۵۹۷

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 137 مورد کانکس، آلاچیق و ساختمان مسکونی در سطح 317 هزار و 342 متر مربع از اراضی کشاورزی استان زنجان قلع و قمع شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمال انصاری با اعلام این خبر گفت: برخوردهای قانونی صورت گرفته و همچنین آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی گسترده در زمینه اهمیت و ضرورت حفاظت از اراضی کشاورزی سبب کاهش قابل توجه روند تغییر کاربری های غیر مجاز اراضی زراعی و باغی در استان زنجان شده است.

وی خاطرنشان کرد: به‌منظور فرهنگ‌سازی اهمیت حفاظت از اراضی کشاورزی بین آحاد جامعه و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز در استان زنجان، همه ساله اطلاعات و نکات لازم به طرق مختلف از جمله بروشور، پوستر، بنر و برگزاری کلاس‌های آموزشی و توجیهی اطلاع رسانی می‌شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به ثبت 544 گزارش مردمی طی سال‌جاری در سامانه 131 بیان داشت: از این تعداد 206 مورد منجر به عملیات شده است.

انصاری از صدور 168 فقره مجوز تغییر کاربری مجاز در اراضی کشاورزی استان زنجان در سال جاری خبر داد و افزود: بهره‌برداران بخش کشاورزی در مناطق مختلف استان لازم است قبل از هر گونه تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغی خود با مراجعه به جهاد کشاورزی شهرستان مربوطه نسبت به اخذ مجوز تغییر کاربری اقدام کنند.

وی تصریح کرد: سعی شده با تسهیل روند صدور مجوز برای تغییر کاربری‌های مجاز در اراضی کشاورزی کم بازده استان زنجان، فرآیند مربوطه در کوتاه‌ترین زمان ممکن برابر قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی و آیین نامه‌های مربوطه و در نهایت با تشخیص ضرورت در کمیسیون تبصره یک ماده یک انجام گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز