خبرگزاری کار ایران

آغاز طرح امداد و نجات زمستانه در جاده‌های کرمان

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۹۱۲

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از اجرای طرح امداد و نجات زمستانه با هدف ارائه خدمات امدادی در محورهای ارتباطی و پررفت و آمد به مسافران خبر داد و گفت: این طرح از امروز در جاده‌های استان آغاز شد.

به گزارش ایلنا از کرمان، رضا فلاح در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز طرح امداد و نجات زمستانه از امروز در استان اظهار داشت: امسال 28 پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار هلال احمر در جاده‌های استان مستقر شده و تمامی شعب  آمادگی کامل برای اسکان اضطراری در راه ماندگان را در محورهای مواصلاتی دارند.

وی با اشاره به اینکه سامانه 112 به‌ صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به هموطنان است گفت: این طرح تا 25 اسفندماه سال جاری در جاده‌های استان اجرا می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان افزود: در طرح امداد و نجات زمستانه، روزانه بیش از 150 نجاتگر مستقر در پایگاه‌های امداد جاده‌ای استان با یک فروند بالگرد، 28 دستگاه آمبولانس و 10 خودروی نجات خدمات امدادی به مسافران ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به آغاز فصل سرما و اقداماتی همچون دوره بازآموزی برای امدادگران، دپو اقلام امدادی و زیستی، ذخیره سوخت لازم برای پایگاه‌های بین‌شهری، خاطر نشان کرد: خدمات طرح زمستانه شامل جستجو و نجات، رها‌سازی، انتقال مصدومان احتمالی به مراکز درمانی، اسکان و تغذیه اضطراری مسافران در راه مانده است.

فلاح تصریح کرد: شماره ملی امداد و نجات 112 و اپلیکیشن جدید EOC موبایل برای تسهیل در ارائه خدمات امداد و نجات و همچنین دستیابی به آمار و اطلاعات، تجهیزات، نیروها و توان عملیاتی در زمان بروز حوادث و سوانح و همچنین دقت و سرعت بخشیدن در ثبت عملیات در سامانه مدیریت اطلاعات و حوادث کشور راه‌اندازی شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز