خبرگزاری کار ایران

حسن خان‌محمدی:

رسالت‌ بانک قرض‌الحسنه مهر ایران رسیدگی به اقشار آسیب‌پذیر است

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۶۸۳

مدیرشعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان زنجان ، با اشاره به عمده منابع این بانک ، گفت: رسالت این بانک در رسیدگی به اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیرجامعه است وشرایط اعطای تسهیلات در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران متفاوت تر از بانکهای دیگرصرفا برای پرداخت وام های قرض الحسنه ای است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حسن خان‌محمدی امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت دهمین سالگرد تأسیس این بانک، گفت: تعداد تسهیلات ازدواج اعطایی به متقاضیان در 10 سال گذشته از سوی این بانک در استان 6 هزار و 971 فقره معادل 288 میلیارد و 680 میلیون ریال بوده است.

خان‌محمدی بر لزوم تعامل نزدیک با رسانه‌ها و خیّرین برای اشاعه فرهنگ قرآنی قرض‌الحسنه در بین آحاد جامعه تاکید و گفت: تسهیلات این بانک کاملا قرض‌الحسنه بوده و تنها با کارمزد صفر تا 4 درصد و تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال پرداخت می‌شود.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان زنجان همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 530 شعبه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در کشور فعال است، تصریح کرد: همچنین 17 شعبه از این بانک نیز در استان ایجاد شده است.

خان‌محمدی در ادامه با بیان اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به منظور تحقق اصل مهرورزی، حفظ کرامت انسانی و برقراری عدالت اجتماعی و اقتصادی تأسیس شده، تصریح کرد: هدف فعالیت این بانک تلاش در راستای رفع نیازهای اقشار کم درآمد جامعه است.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان زنجان، با بیان اینکه تقویت و توسعه فرهنگ و ارزش‌های اسلامی در زمینه نهاد قرض‌الحسنه، ترویج اصول و مبانی اقتصاد اسلام و رشد آگاهی عمومی نسبت به آن، جذب و تجهیز منابع مالی قرض‌الحسنه از اهداف فعالیت بانک قرض‌‍‌الحسنه مهر ایران است، گفت: تجهیز منابع مالی قرض‌الحسنه از طریق تعامل با اشخاص حقیقی و حقوقی، تسهیل در امور پرداخت‌ها، دریافت‌ها، مبادلات، معاملات نیز از دیگر اهداف فعالیت این بانک به شمار می‌‎رود.

وی، با بیان اینکه از سال 1386 تاکنون 71 هزار و 493 فقره تسهیلات معادل 4 هزار و 322 میلیارد و 591 میلیون ریال به متقاضیان پرداخت شده است، افزود: تعداد تسهیلات ازدواج اعطایی به متقاضیان در این مدت 6 هزار و 971  فقره معادل 288 میلیارد و 680 میلیون ریال بوده است.

خانمحمدی، در بخشی از سخنان خود، با بیان اینکه در 10 سال گذشته 408 فقره تسهیلات کمیته امداد به ارزش 48 میلیارد و 60 میلیون ریال پرداخت شده است، تصریح کرد: همچنین در این مدت 122 فقره تسهیلات به زندانیان به ارزش 10 میلیارد و 880 میلیون ریال، 99 فقره تسهیلات به بهزیستی به ارزش 8 میلیارد و 885 میلیون ریال و 50 فقره تسهیلات به بنیاد مسکن به ارزش 2 میلیارد و 450 میلیون ریال پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه امسال نیز 13 هزار و 239 فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش یک هزار و 362  میلیارد و 457 میلیون ریال به متقاضیان پرداخت شده است، افزود: در این مدت 706 فقره وام ازدواج به ارزش 72 میلیارد و 200 میلیون ریال پرداخت شد.

به گفته خانمحمدی ، امسال 69 فقره تسهیلات به ارزش 8 میلیارد و 850 میلیون ریال به کمیته امداد پرداخت شده است، اضافه کرد:  17 فقره تسهیلات به میزان یک میلیارد و 500 میلیون ریال به بهزیستی و 50 فقره تسهیلات به ارزش 2 میلیارد و 450 میلیون ریال به بنیاد مسکن پرداخت شده است.

وی در ادامه از ارائه خدمات به صورت اینترنت بانک در قالب 19 سرویس نیز خبر داد و افزود: طرح‌های قابل اجراء در این بانک نیز شامل طرح پیوند مهر، طرح رویش باور، طرح تداوم و انگیزش مهر، طرح حساب جاری، طرح (افتتاح حساب - درخواست وام-محاسبه معدل- محاسبه اقساط با مراجعه به وب سایت www.qmb.ir بصورت غیر حضوری)  و بانکداری اجتماعی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز