خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

تخریب بیش از 10 هزار مسکن در ثلاث باباجانی/ نصب روزانه 300 کانکس برای مردم زلزله زده

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۶۰۵

فرماندار ثلاث باباجانی از تخریب بیش از 10 هزار مسکن در این شهرستان خبرداد و گفت: روزانه 300 کانکس برای مردم حادثه دیده این شهرستان نصب می‌شود.

علی اکبر اکبری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اعلام این خبر افزود: در حادثه زلزله استان کرمانشاه 10 هزار و 92 مسکن در شهرستان ثلاث باباجانی و مناطق روستایی آن دچار تخریب شدند و متاسفانه در این فصل از سال زندگی در چادرهای اضطراری برای این مردم زلزله زده سخت و دشوار شده است.

اکبری ادامه داد: اگر چه 3 کارگاه کانکس سازی که زیر نظر بنیاد مسکن در منطقه ثلاث باباجانی شروع به کار کرده  روزانه 300 کانکس برای مردم این منطقه نصب می‌کنند اما هنوز کم است. هر چند قرار شده ظرف مدت 40 روز 8000 کانکس دیگر نیز  برای مردم نصب شود.

وی در بحث امدادرسانی به مردم زلزله زده شهرستان ثلاث باباجانی گفت: نیروهای امدادی بر اساس دفترچه‌هایی که به خانواده‌های زلزله زده داده‌اند مرتب جیره غذایی و وسایل گرمایشی توزیع می‌کنند.

فرماندار ثلاث باباجانی تصریح کرد: وسایل گرمایشی والور به دلیل خطر گاز گرفتگی در بین مردم زلزله زده توزیع نمی‌شود و بیشتر هیتر برقی به آنها داده می‌شود و این کار نیز مشکلات خودش را دارد چرا که بار سنگین برق به ترانس‌ها فشار وارد کرده و شب‌ها برق دچار قطعی می‌شود و همین باعث سرما خوردگی مردم می‌شود.

اکبری عنوان کرد: در جلسه ستاد بحران در شهرستان سرپل ذهاب با حضور استاندار کرمانشاه و فرمانداران شهرستان‌های این استان و دیگر مسئولان استانی برگزار شد و هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با وزیر نیرو تماس تلفنی برقرار کرده و خواستار شد شرکت توانیر مشکل قطعی برق مناطق زلزله زده این استان را بررسی و رفع کند.

وی در پایان از مردم زلزله زده شهرستان ثلاث باباجانی خواستار شد: افرادی که خانه‌های آنها دچار خسارت‌های جزئی شده به منازل خود بازگردند تا از سرما و مشکلات زندگی در اسکان‌های اضطراری در امان باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز