خبرگزاری کار ایران

مرعشی در کنگره سالانه حزب کارگزاران سازندگی:

مهمترین درس زندگی آیت الله هاشمی سیاست‌ورزی بود/جریانات سیاسی اختلافات را کنار بگذارند

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۶۶۶

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه می توان از زندگی آیت الله هاشمی درس های زیادی گرفت، مهمترین ویژگی زندگی ایشان را سیاست ورزی عنوان کرد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از ایلام، سومین کنگره سالانه‌حزب کارگزاران سازندگی ایران اسلامی با حضور سیدحسین مرعشی، محمدرضا مروارید،داریوش قنبری و برخی دیگر از چهره‌های اصلاح طلب کشوری و استانی در مجتمع فرهنگیان شهر ایلام برگزار شد.

سید حسین مرعشی در این کنگره با بیان اینکه بعد از گذشته نزدیک به یکسال از درگذشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی باور این موضوع سخت است اما می‌توان از زندگی ایشان درس‌ها گرفت، گفت: مهمترین درس از زندگی آیت الله هاشمی، سیاست ورزی ایشان بود. مرحوم هاشمی در هیچ مقطعی سیاست را ترک نکرد و همیشه این توصیه را داشتند.

وی اظهار کرد: سیاستمدار باید خودخواهی را کنار بگذارد و بدنبال قدرت‌خواهی شخصی نباشد. سیاستمدار باید گذشت داشته باشد و خود را فدای کار تشکیلاتی کند.باید مراقب باشیم که سیاست بر همه چیره است و اگر مراقب نباشیم بر ما غلبه خواهد کرد و تاکید می‌کنم مراقب باشیم که خودمان موجب مصمومیت سیاست نشویم

وی تاکید کرد: چه بخواهیم و چه نخواهیم سیاست تمام ابعاد زندگی را تصرف کرده است و سیاست عین محیط زیست می‌تواند انسان را متنفع و متضرر کند. سیاست بر همه حاکم است و با توجه به چیرگی و سیتره سیاست در جامعه راه فراری وجود ندارد.

مهمترین درس زندگی آیت الله هاشمی سیاست‌ورزی بود/جریانات سیاسی اختلافات را کنار بگذارند

مرعشی اهمیت سیاست را با دوره دو حاکم در کشورهای عراق و مالزی مقایسه کرد و افزود: عراق در زمان حاکمیت صدام حسین با دارا بودن منابع فراوان نفت و گاز و تمدن چندین هزار ساله و نیروهای انسانی متعدد همیشه بدنبال تصرف سایر کشورها بود. در واقع صدام راه را اشتباه انتخاب کرد و وجودش برای عراق زحمت بود و رفتنش برای عراق خسارت‌ها داشت و عراق را به وضعیت موجود انداخت. اما مالزی با تمدن 60 ساله و بعد از 20 سال حکومت ماهاتیر محمد سیاستمدار خردمند و کاردان 92 ساله توانست سهم 3 درصدی فقرا از درآمدها را به 33 درصد برساند و ایجاد اشتغال در این کشور که منابع نفت و گاز ندارد کمتر از یک هفته است.

وی در پایان تصریح کرد: جریانات سیاسی در استان اختلافات را کنار بگذارند و از پیروزی های گذشته مغرور نشوند و برای آینده برنامه ریزی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز