خبرگزاری کار ایران

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان:

احترام به حقوق ترافیکی معلولان باید نهادینه شود/ همه ایران به معلولان توجه دارند

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۳۰۰

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: از نظر مدیریت شهری بین شهروند معلول و شهروند عادی جامعه تفاوتی نیست و احترام به حقوق معلولان از جمله حقوق ترافیکی در سطح جامعه باید نهادینه شود.

علیرضا صلواتی در گفت و گو با خبرنگار  ایلنا، با اشاره به فعالیت پویش "هوای معلولان شهرم را دارم"، اظهار داشت: هفته جاری که پیش‌رو داریم هفته نکوداشت معلولان است، امسال با توجه به این نامگذاری یک سری حرکت‌های مردمی و نرم افزاری را در سطح شهر راه‌اندازی می‌کنیم که بتوانیم به نوعی در جهت تکریم حقوق معلولان و احترام شهروندان به معلولان و در جهت اینکه حقوقی که معلولان به عنوان یک شهروند عادی در جامعه دارند، گام برداریم.

وی افزود: چون از نظر مدیریت شهری بین شهروند معلول و شهروند عادی جامعه تفاوتی نیست و همه از حقوق یکسانی برخوردار هستند تسهیلاتی که برای شهروندان جامعه ایجاد و برقرار شده باید برای معلولان هم ایجاد شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: متاسفانه فکر می‌کنم در سال‌های گذشته نه تنها فقط در اصفهان بلکه به صورت کلی در فضای عمومی جامعه به قشر معلول در بحث مناسب‌سازی معابر و مناسب‌سازی ابنیه و ساختمان‌ها کم توجهی شده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی برای معلولان رخ داده است، گفت: در تقاطع‌ها، چهارراه‌ها و پیاده‌روها مناسب‌سازی صورت گرفته است به طوری که می‌توان گفت در حال حاضر بالای 50 درصد از پیاده‌روها مناسب‌سازی شده، همچنین عمده تقاطع‌ها مناسب سازی شده است.

صلواتی بیان کرد: اما باید گفت مناسب‌سازی‌ها کافی نیست و ما هنوز راه طولانی در پیش‌رو داریم تا بتوانیم یک شهر دوست‌دار معلولان را داشته باشیم، اما در کنار این اقدامات سخت افزاری ما باید به نوعی به سمت اقدامات نرم افزاری برویم یعنی همه شهروندان جامعه باید این احساس تکلیف را داشته باشند که به قشر معلول جامعه احترام بگذارند و این احترام صرفا نباید در بحث زبان باشد بلکه باید در محور عمل خود را نشان دهد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در بحث زیر ساخت‌های شهر اگر ما فضایی را به پارک معلولان اختصاص دادیم شهروند عادی نباید در این فضا خودروی خود را پارک کند، اگر پارکینگی ویژه معلولان است واقعا ویژه آن‌ها است، همچنین اگر فضایی در داخل اتوبوس و مکان‌های دیگر به معلولان اختصاص دادیم نباید اقشار دیگر از آن استفاده کنند یعنی به نوعی ما در همه‌جا باید بحث احترام به حقوق معلولان را در نظر داشته باشیم.

 معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه احترام به حقوق معلولان در سطح جامعه باید نهادینه شود و همه شهروندان در هر مقام و رده‌ای که هستند باید به این موضوع احترام بگذارند و آن را گرامی بدارند، خاطرنشان کرد: برهمین اساس از روز گذشته ما پویش مردمی را با همکاری پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان با شعار "من هوای معلولان شهرم را دارم" شروع کردیم که خوشبختانه در ساعات اولیه شاهد استقبال بسیار خوبی بودیم و همه شهروندان، اصحاب رسانه، هنرمندان و مدیران شهری و فرهیختگان و ورزشکاران به نوعی از این پویش استقبال کردند که امیدواریم دامنه این کار گسترش پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: این پویش باید کشوری شود، ما قرار نیست تنها در شهر اصفهان هوای معلولان را داشته باشیم بلکه همه مردم ایران باید هوای معلولان را داشته باشند، فکر می‌کنم در روزهای آینده شاهد پیوستن چهره‌های شاخص فرهنگی، هنری، سیاسی، مذهبی و اجتماعی به این پویش خواهیم بود که بتوانیم این موضوع را در سطح جامعه نهادینه کنیم و تنها یک هفته مختص نکوداشت هفته معلولان نباشد بلکه هرروز معلولان را تکریم کرده و به آن‌ها احترام بگذاریم.

صلواتی گفت: معلولان مطالبه زیادی ندارند و به همان سهم عوارضی که در شهر پرداخت می‌کنند، انتظار دارند که همان تسهیلات برای آن‌ها هم ایجاد شود که این وظیفه مدیریت شهری و همه مدیران سطح جامعه و شهروندان است که این حقوق را برای معلولان به وجود آورند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دعوت می‌کنم از همه عزیزانی که در فضای مجازی حضور دارند حتما به این پویش بپیوندند، این پویش مدیریت شهری و پویش شهر اصفهان نیست بلکه یک پویش ملی است که ما بتوانیم صدای مردم ایران را به گوش همه عزیزان توان‌خواه برسانیم که همه آن‌ها در همه عرصه‌ها هوای معلولان شهر را خواهند داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز