خبرگزاری کار ایران

آخرین اخبار از زلزله ۶/۱ دهم ریشتری صبح امروز کرمان؛

مجروح شدن 51 نفر براثر زلزله 6.1/تخریب 30تا 70درصدی برخی روستاها/ زلزله تلفات جانی نداشته است

asdasd
کد خبر : ۵۶۴۹۴۰

مدیرکل ستاد بحران استان کرمان از مجروح شدن 51نفر بر اثر زلزله 6.1 دهم ریشتری در شهرستان کرمان خبرداد.

علی حسین زاده مهرابی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اعلام این خبر اظهار داشت: ساعت 6.2 دقیقه صبح امروز زلزله‌ای با قدرت 6.1 دهم ریشتر هجدک کرمان را لرزاند.

حسین‌زاده مهرابی افزود: این زلزله با مرکزیت روستای فرارشاه در بخش هجدک شهرستان راور باعث مجروح شدن 37 نفر و تخریب 12 روستا و بسیاری از خانه‌های شهری از 30 تا 70درصد  شد.

وی گفت: این زمین لرزه خوشبختانه تلفات جانی در پی‌نداشته است. تیم‌های امداد و نجات هلال احمر با هلی‌کوپتر در همان ساعت به مناطق زلزله زده اعزام شدند و با سگ‌های زنده‌یاب در حال بررسی مناطق برای جستجوی احتمالی افراد در زیر آوار هستند.

مدیرکل ستاد بحران استان کرمان در ادامه افزود: از زمان وقوع زلزله صبح امروز کرمان تاکنون 41 پس لرزه ثبت شده که بزرگترین آنها 5.5 دهم ریشتر و کوچکترین آنها 2 دهم ریشتر ثبت شده است.

 وی عنوان کرد: افرادی نیز که در زلزله صبح امروز مجروح شده‌اند بر اثر تخریب منازل و زیر آوار ماندن نبوده بلکه حین فرار از داخل منزل به بیرون و بر اثر برخورد با در و دیوار دچار جراحت شده‌اند.در این زلزله برخی احشام روستاییان نیز تلف شدند.

حسین زاده مهرابی در پایان گفت: بزودی خسارت‌های مالی این زلزله توسط تیم‌های ارزیاب بررسی و اعلام خواهد شد.

همچنین تیم‌های امداد هلال احمر از صبح امروز اقدام به توزیع چادر و اقلام ضروری به زلزله زدگان کردند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز