خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی در ایلام:

طرح روستا تعاون به زودی اجرایی می‌شود/ تعاونی‌ها هیئت مدیره‌ قوی تشکیل دهند

asdasd
کد خبر : ۵۶۴۴۸۲

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: متاسفانه در تعاونی‌ها هم‌افزایی وجود ندارد و خواسته‌ اصلی آنها از دولت تسهیلات است که این موضوع اولین خطای ذهنی فعالان این عرصه است.

به گزارش ایلنا، سیدحمید کلانتری در نشست با فعالان شرکت‌های تعاونی استان ایلام اظهار کرد: اقتصاد  کشور به سه بخش دولتی، تعاون و خصوصی تبدیل می‌شود و مشخصه‌ی بخش تعاون این است که که دارای گرایش اجتماعی است یعنی در کنار توجه به انسان‌ها به رشد اقتصادی هم توجه دارد.

وی عدم توجه به بخش شبکه‌های تعاونی را مشکلی اساسی دانست و تصریح کرد: متاسفانه در تعاونی‌ها هم‌افزایی وجود ندارد و خواسته‌ی اصلی آنها از دولت تسهیلات است که این موضوع اولین خطای ذهنی فعالان این عرصه است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: تعاون یعنی کمک گرفتن از اعضا و اتکاء به خود و تعاونی‌ها باید طوری کار کنند که ظرفیت‌های پراکنده را به هم زنجیر کنند تا این فعالیت‌ها به تولید بینجامد.

کلانتری از وجود 54 اتحادیه‌ سراسری تعاونی در کشور خبر داد و تصریح کرد: هیچ از یک از تعاونی‌ها اسم محروم را بر خود نگذارند بلکه با تشکیل هیئت مدیره‌های قوی، هماهنگ و منسجم هم زمینه ترویج فرهنگ کار را فراهم کنند و هم به رونق اشتغال کمک کنند.

وی با تاکید بر اهمیت بازاریابی در تعاونی‌ها اظهار کرد: بازاریابی فرد کاربلد می‌خواهد و اتاق تعاون باید آموزش‌های لازم را برای تعاونی‌ها برگزار کند.

کلانتری بر راه‌اندازی بازار‌های مجازی برای شرکت‌ها به ابتکار اعضا تاکید کرد و گفت: مقوله اشتغال یک موضوع جدی است که با تصویب مجلس شورای اسلامی، ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال تخصیص پیدا می‌کند و به همین میزان معادل ریالی از طریق چهار بانک عامل تامین می‌شود.

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: تقریبا مبلغی معادل ۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات ۶ درصد که در برخی مناطق مرزی و مناطق محروم کمتر بوده برای اجرای این طرح تخصیص یافته است.

کلانتری با اشاره به اینکه یکی از راهکارهایی که موجب تقویت ایجاد اشتغال می‌شود بحث ایجاد تعاونی‌ها است، خاطرنشان کرد: برای اینکه این تسهیلات صرفا به مشاغل پراکنده، موفق و کم بازده ارائه نشود بهترین راهکار تشکیل تعاونی‌هایی متناسب با ظرفیت روستاها از بین کشاورزان، دامداران و زنان و مردان روستایی است.

وی با بیان اینکه روستاییان با استفاده از ظرفیت‌های متناسب با روستاهایی که در آن سکونت دارند می‌توانند نسبت به تشکیل تعاونی اقدام کنند، گفت: در مرحله نخست هزار تعاونی در هزار روستا  ایجاد می‌شود.

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان گفت: تعاونی‌هایی که از قبل تشکیل شده و فعالیت دارند و نیازمند تقویت و حمایت مالی هستند می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند و چندین روستا هم با هم می‌توانند یک شرکت تعاونی متناسب با زیرساخت‌های خود را فعال کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز