خبرگزاری کار ایران

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه به ایلنا خبرداد:

خسارت یک میلیاردی زلزله به آثار باستانی کرمانشاه/ تخریب 5 اثر تاریخی مهم در استان

asdasd
کد خبر : ۵۵۸۲۹۲

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه از خسارت یک میلیارد تومانی به آثار باستانی این استان در پی وقوع زلزله در این استان خبرداد.

اکبر رضایی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی وقوع زلزله شب گذشته به قدرت 7.3 دهم ریشتر بسیاری از نقاط این استان با خسارت های 70 تا 100 در صدی روبرو شدند که برخی از این آثار قابلیت بازسازی مجدد را ندارند.

 وی با تشریح جزئیات خسارت های این زلزله به آثار باستانی استان کرمانشاه گفت: بر اثر زلزله اخیر 5 اثر تاریخی شهرستان قصر شیرین، سرپل ذهاب ودالاهو دستخوش آسیب‌های جدی شدند که بررسی میزان آسیب‌ها از سوی کارشناسان میراث فرهنگی استان در دست بررسی است که در برآوردهای اولیه حدود یک میلیارد تومان به آثار باستانی این استان خسارت وارد شده است.

وی ضمن برشمردن وضعیت آثار باستانی استان اظهار داشت: کاروانسرای تاریخی شهرستان قصرشیرین از ناحیه دیوار شرقی به طول 2 متر و ارتفاع 8 متر و همچنین بخشی از بام این کاروانسرا تخریب شده است.

رضایی ادامه داد: ساختمان اداره صنایع دستی در شهرستان قصرشیرین نیز به طور کامل تخریب شده است.

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه با بیان اینکه 70 درصد از قلعه یزدگردی تخریب شده است، گفت: قبرستان ابودجانه در منطقه بان زرده شهرستان دالاهو نیز 100 درصد دچار آسیب جدی شده است.

وی اظهار داشت: ارگ تاریخی شهرستان گیلانغرب نیز از این حادثه بی نصیب نمانده و دچار ریزش شده است.

رضایی خاطرنشان کرد: تیم ارزیابی میراث فرهنگی کرمانشاه در حال بررسی میزان خسارت وارد شده به دیگر آثار تاریخی سطح شهرستان کرمانشاه هستند و بزودی میزان این خسارت ها مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز