خبرگزاری کار ایران

بیگلری خبر داد:

برگزاری مناقصه تکمیل فرودگاه سقز تا پایان آبان ماه سالجاری

asdasd
کد خبر : ۵۵۷۱۷۰

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی از برگزاری مناقصه تکمیل فرودگاه سقز تا پایان آبان ماه سالجاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، محسن بیگلری در نشست هم‌اندیشی دهیاران و شوراهای شهرستان سقز گفت: ۳۰۶ و نیم کیلومتر آسفالت راه روستایی به پیمانکاران واگذار شده که در طول تاریخ شهرستان سقز بی‌نظیر و بی‌سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه مرز سیف بازگشایی خواهد شد و ۲۰ میلیارد ریال در مرحله اول برای آن اعتبار در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: ۸۲ درصد راه‌های روستایی برخی استان‌ها آسفالت شده در حالی که این میزان در کردستان ۴۰ درصد است.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، اقدام مناسب برای گازرسانی به روستاها انجام شده است، تصریح کرد: گازرسانی به روستاهای بخش سرشیو باید تسریع شود. تخصیص آب برای کشاورزی و اجرای طرح‌های فاضلاب روستایی باید توسط وزارت نیرو پیگیری شود و از وزیر جدید نیرو خواسته‌ام این موضوع را پیگیری کند.

بیگلری بر آماده‌سازی زیرساخت‌‌های مخابراتی و برخورداری روستاها از اینترنت پرسرعت، اصلاح قانون دهیاری‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: واگذاری طرح‌های عمران روستایی به دهیاران اقدامی ارزشمند و باصرفه است.

وی بر ساماندهی و زیباسازی ورودی روستاها توسط دهیاران و اجرای طرح‌های گردشگری و اشتغال‌زا به همت  دهیاران و مدیران تاکید کرد و درخصوص تعدادی از طرح‌های کلان هم  ابراز داشت: ۱۹ میلیارد تومان برای بیمارستان سقز و ۱۰ میلیارد تومان برای بیمارستان بانه اعتبار جذب شده است و مناقصه تکمیل فرودگاه سقز تاپایان آبان ماه برگزار می‌شود.

پیگیری اخذ اعتبارات ملی برای راه‌اندازی مجتمع‌های آبرسانی و تکمیل مجتمع آبرسانی کوچه طلا و باغلوجه از دیگر مواردی بود که این نماینده مجلس پیرامون آنها صحبت کرد.

اختصاص یک دستگاه خودرو آتش‌نشانی به ایستگاه روستای قشلاق پل

علی اکبر ورمقانی، فرماندار سقز هم در این هم اندیشی بیان کرد: شوراهای روستا و بخش و دهیاران برای آبادانی روستا، برنامه تدوین کنند.

وی با بیان اینکه اعتبارات منابع اعتباری بسیار محدود است و ۸۰ درصد اعتبارات عمرانی در سال جاری به روستاهای شهرستان اختصاص یافته است، یادآور شد: شاخص اعتبار برای روستاها، جمعیت است و روستاهای شهرستان سقز کم جمعیت هستند.

فرمانداز سقز ادامه داد: از برنامه‌های اصلی دولت تدبیر و امید، توجه به اشتغال روستایی و رونق کسب و کار است که به زودی برنامه‌های جدید عملیاتی این بخش در حوزه‌های گردشگری، شیلات و زنبورداری در کشور شروع می‌شود.

ورمقانی تاکید کرد: تمهیدات لازم برای جذب اعتبار جهت روستاهای فاقد دهیاری شهرستان سقز اتخاذ شده و اولین مرحله اعتبارات هم واریز شد.

وی از اختصاص یک دستگاه خودرو آتش‌نشانی به ایستگاه روستای قشلاق پل در بخش سرشیو در آینده نزدیک خبر داد و از پیگیرهای شوراهای روستا، بخش و دهیاران برای رفع مشکلات قدردانی کرد.

فرماندار سقز با اشاره به سطحی بودن منابع آبی شهرستان سقز عنوان کرد: راه‌اندازی مجتمع های آبرسانی بهترین راهکار برای رفع مشکلات کمبود آب آشامیدنی روستایی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز