خبرگزاری کار ایران

معاون‌کمیته امداد استان به ایلنا خبر داد:

کمک 5 میلیارد تومانی به رفع سوءتغذیه کودکان سیستان‌ و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۵۵۶۸۹۷

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: پنج میلیارد و ۸۹۸ میلیون تومان در نیمه نخست امسال برای تهیه سبد غذایی و رفع سوءتغذیه ۱۲ هزار کودک نیازمنداین استان هزینه شده است.

اسماعیل بذرافشان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: طرح همسفره برای حضور فعال و گسترده حامیان در زمینه بهبود وضعیت کودکان دچار سوءتغذیه ناشی از نبود مواد غذایی در محل سکونت و ناآگاهی‌های تغذیه ای در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ هزار کودک دچار سوء تغذیه در مناطق شهری و روستایی این استان شناسایی و هر دو ماه یک‌بار حواله اعتباری خرید مواد غذایی از این نهاد دریافت می‌کنند، افزود: با انعقاد قرارداد همکاری میان کمیته امداد و فروشگاه‌های زنجیره ای در نقاط مختلف این استان تمامی خانوارهای دارای کودکان مبتلا به سوء تغذیه می توانند به فروشگاه‌های طرف قرارداد مراجعه و سبدغذایی خود را دریافت کنند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد سیستان و بلوچستان با بیان اینکه از زمان ارائه حواله به سرپرستان خانوار، مهلت دوماهه برای خرید این اقلام در نظر گرفته شده است، ادامه داد:  امسال زنان و کودکان دچار سوءتغذیه مناطق محروم علاوه بر سبد متعارف به ارزش ۷۲ هزار تومان از کمک ویژه به ارزش ۴۷ هزار تومان نیز برخوردار شدند. 

وی با اشاره به اینکه سبدهای غذایی شامل برنج، روغن، ماکارانی، تن ماهی، لبنیات، حبوبات و گوشت قرمز است، یادآور شد: پنج میلیارد و ۸۹۸ میلیون تومان اعتبار برای پیشگیری از سوء تغذیه کودکان این استان در شش ماهه نخست سال جاری اختصاص یافته است. 

بذرافشان با بیان اینکه هرماه وضعیت کودکان از نظر بهداشتی و تغذیه‌ای توسط کارشناسان سلامت ارزیابی می‌شود، اعلام کرد: این کودکان توسط مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی به کمیته امداد این استان معرفی و  پس از یک دوره شش ماهه درمان دوباره مورد پایش و کنترل مرکز بهداشت قرار می گیرند تا در صورت بهبودی کامل از چرخه حمایتی خارج و افراد دیگر جایگزین شوند.

بذرافشان افزود:مردم نیکوکار استان سیستان و بلوچستان می‌توانند با شماره گیری کد#۲۲۲۲*۷۸۰* و یا با مراجعه به سایت همسفره www.hamsofreh.ir کمک‌های خود را به دست کودکان نیازمندان برسانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز