خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین خبرداد:

ورود بیش از یک‌میلیون و 300 زائر اربعین به کشور/ ترافیک سنگین در محور مهران - ایلام

asdasd
کد خبر : ۵۵۶۶۷۳

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین از ورود بیش از یک میلیون و 300 هزار زائر اربعین تا صبح امروز به کشور خبر داد و گفت: روند بازگشت زائران به اوج خود رسیده است.

به گزارش ایلنا، شهریار حیدری ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: تا صبح امروز ۱۹ آبان ماه، بیش از یک میلیون و 300هزار از زائران از مرزهای زمینی سه گانه مهران، چذابه و شلمچه به کشور بازگشته‌اند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم اربعین در ایران یادآور شد: امروز هم در کشور عراق روز اربعین است و با یک ازدحام جمعیت در مسیرهای منتهی به کربلای معلی مواجه شدیم که خوشبختانه با پیگیری ها و با توجه به عوامل مختلفی که در مسیرها داشتیم ترافیک روان شد.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین بیان کرد: در مرزها هم با توجه به امکانات پیش‌بینی شده اعم از اسکان و تغذیه و ناوگان حمل و نقل زمینی تا این لحظه مشکلی گزارش نشده است.

حیدری ادامه داد: صرفا در مسیر مهران - ایلام ترافیک سنگین است که ظرف امروز و فردا ترافیک روان خواهد شد.

وی با بیان اینکه زائران زمان سفر خود را تاکنون مدیریت کرده اند، بیان کرد: با توجه به اینکه تا پنج روز بعد از اربعین امکان پذیرایی در داخل کشور عراق و مرزها وجود دارد، زوار روند تردد خود را مدیریت کنند.

حیدری با بیان اینکه مشکل خاصی تا این لحظه نداریم، یادآورشد: کسانی که مدارک خود را گم کرده‌اند با مراجعه به کنسول‌گری‌های ما در نجف و کربلا می‌توانند مشکل شان را حل کنند.

وی با اشاره به جلسه ای که روز گذشته با مسئولان وزارت خارجه داشته اند، یادآور شد: گزارش شده بود که ۲۵۰ نفر در نجف و کربلا، روادید خود را گم کرده اند که تحویل کنسولگری ها می‌شود و زوار می‌توانند مراجعه و روادیدشان را دریافت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز