خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور آسیب‌های اجتماعی بهزیستی‌کشور خبرداد:

فعالیت 22خانه امن ویژه زنان قربانی‌خشونت خانگی

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۲۳۷

مدیر کل امور آسیب‌های اجتماعی بهزیستی‌کشور گفت: هم اکنون ۲۲ خانه امن ویژه زنان تحت خشونت خانگی در کشور فعال است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فریبا درخشان نیا روز دوشنبه در حاشیه افتتاح خانه امن در سنندج، گفت: با توجه به افزایش چشمگیر مسائل اجتماعی طی چند سال اخیر یکی از اقدامات دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی راه‌اندازی خانه‌های امن برای زنان در معرض آسیب و خشونت در راستای تحکیم خانواده و ارتقای امنیت روانی و اجتماعی آنان به عنوان هدف و اولویت اصلی بوده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۲۲ خانه امن که ۱۵ مورد غیر دولتی و مابقی به صورت دولتی اداره و در کشور مشغول خدمات رسانی به جامعه هدف هستند فعالیت می کنند که البته توسعه این مراکز در دستور کار قرار گرفته است.

درخشان‌نیا با بیان اینکه زنان معتاد تحت پوشش این خانه‌ها قرار نمی‌گیرند، افزود: هدف کلی این طرح، حمایت و توانندسازی زنان و دخترانی است که در معرض خشونت قرار دارند و یا مورد خشونت واقع شده‌اند.

مدیرکل امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی عنوان کرد: خانه امن مکانی است جهت اسکان موقت زنان و دختران در معرض خشونت یا خشونت دیده که در طی اقامت در این مکان از امکانات و خدمات تخصصی فردی، خانوادگی و اجتماعی و آسیب های وارد شده به فرد، به صورت رایگان بهره مند می شوند.

به گفته درخشان‌نیا خدمات تخصصی مددکاری اجتماعی و روانشناسی و نیز بهداشتی و درمانی به جامعه هدف ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز