خبرگزاری کار ایران

معاون امنیتی و انتظامی استاندار:

سیستان و بلوچستان باید مرکز ثقل پدافند غیر عامل کشور باشد

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۷۳۷

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان به دلیل دارا بودن شرایط ویژه مرزی، استان شماره یک سازمان پدافند غیرعامل در کشور محسوب می‌شود و باید مرکز ثقل فعالیت‌های پدافند غیر عامل کشور باشد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، علی اصغر میرشکاری‌ صبح امروز در نشست پدافند غیرعامل با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و سردار ساسانی معاون امور زیربنایی سازمان پدافند غیر عامل برگزار شد، گفت : اجرای طرح توسعه بندر شهید بهشتی در چابهار به عنوان بزرگترین و تنها بندر اقیانوسی کشور، وجود فرودگاه‌های متعدد ، احداث خط راه آهن چابهار-زاهدان ، ارتباطات تجاری بین المللی و اشتراکات قومی و مذهبی با کشورهای همجوار و همچنین وجود چهار پایانه مرزی بین المللی نیازمند پدافند غیرعامل قوی است که توجه ویژه سازمان پدافند غیرعامل کشور را می طلبد. 

 وی با اشاره به وسعت و پراکندگی جغرافیایی استان و همسایگی  با سه کشور افغانستان ، پاکستان و عمان ، خواستار توجه و نگاه ویژه سازمان پدافند غیرعامل کشور به استان شد.

 معاون استاندار چالش‌های استان در حوزه پدافند غیر عامل را به عنوان تهدیدات ملی دانست و گفت: لازم است طرحی جامع و کامل در ابعاد مختلف در این باره برای سیستان و بلوچستان تهیه شود.  

 میرشکاری اقدامات پدافند غیرعامل در حوزه شیلات را مهم دانست و افزود: در حوزه شیلات با توجه به صید 50 درصد ماهیان تجاری کشور در سیستان و بلوچستان و 85 درصد تن ماهیان و ماهیان صنعتی کشور از آبهای استان، پیش بینی پدافند غیر عامل برای ایمنی بیش از سه هزار لنج صیادی ضروری است. 

 معاون امنیتی و انتظامی استاندار با اشاره به موضوع توریسم درمانی اضافه کرد: یکی از اهداف مراکز بهداشتی و بیمارستان‌های مجهز استان ، رونق توریسم درمانی و جذب بیماران کشورهای همسایه است لذا ایمن سازی و پیش بینی این مهم در حوزه پدافند غیر عامل ضرورت دارد.  

 وی اقدامات پدافندی استان را پیشتاز و برجسته ذکر کرد و گفت: اولین پدافند زیستی‌جنوب شرق کشور و رزمایش مدیریت بحران راه آهن جنوب شرق کشور در سیستان و بلوچستان برگزار شده است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز