خبرگزاری کار ایران

در اقدامی خداپسندانه صورت گرفت؛

اهداء اعضای دومین دانش‌آموز یاسوجی به بیماران نیازمند/ بنیامین 8 ساله جان سه بیمار را نجات داد

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۶۶۸

در اقدامی خداپسندانه خانواده دانش‌آموز پایه دوم ابتدایی بویراحمد از توابع یاسوج اعضای بدنش را به بیماران نیازمند اهدا کرد.

به گزارش ایلنا از یاسوج به نقل از سایت آموزش و پرورش، در اقدامی خداپسندانه خانواده " بنیامین پناهنده " دانش‌آموز پایه دوم ابتدایی دبستان شهید پناهی مزدک بویراحمد از توابع یاسوج اعضای بدنش را به بیماران نیازمند اهدا کرد.

قمصور پناهنده پدر بنیامین گفت: بنیامین را بر اثر تصادف با خودرو در روز جمعه گذشته در حال عبور از جاده روستای مزدک از دست دادیم اما زیبایی با اهداء عضو در رفتن اش تجلی پیدا کرد.

محمد پناهنده عموی وی نیز در راهروی بیمارستان گفت: با این اقدام قلب هموطنان ما خوشحال می‌شود و امیدوارم خداوند متعال از ما بپذیرد.

رابط پیوند دانشگاه علوم پزشکی استان هم گفت: بنیامین دچار مرگ مغزی شد و 2 کلیه و کبد وی با رضایت خانواده از بدنش جدا و به بیماران نیازمند اهدا شد.

ساسان عباسی گفت: این اعضاء توسط تیم اعضای دانشگاه‌های علوم پزشکی شیراز و یاسوج جهت پیوند به مرکز ابن سینای شیراز منتقل شدند.

وی گفت: این مورد هفدهمین مورد اهدا عضو در سال جاری در کهگیلویه و بویراحمد است.

به گزارش ایلنا، هفتهی گذشته هم یکی از دانش آموزان شهرستان بویراحمد بر اثر برق گرفتگی دچار مرگ مغزی شد که با رضایت اولیاء وی اعضای بدن مرحوم به نیازمندان اهداء شد.

پس از اظهار رضایت خانواده مرحوم "آرش واحدی زاده"، تیم جراحی پیوند اعضای شیراز در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج حضور یافته و دو کلیه، کبد و قرنیه‌های کودک 6 ساله از اهالی تل خسرو را پس از خارج کردن از بدن بیمار، به بیمارستان نمازی شیراز انتقال داده و به بیماران نیازمند به این اعضای حیاتی پیوند داده شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز