خبرگزاری کار ایران

فرآوری 90 درصد بادام زمینی ایران در آستانه اشرفیه/تلاش برای توسعه ورزشگاه ها و ساخت سینما در شهرستان

asdasd
کد خبر : ۵۵۲۶۳۶

فرماندار آستانه اشرفیه گفت:در حال حاضر نزدیک به ٩٠ درصد فرآوری بادام زمینی کشور در این شهرستان انجام می پذیرد و بالغ بر ٧٠ درصد تولیدات بادام زمینی ملی مربوط به این شهرستان است.

رحیم حیدری در گفتگو با خبرنگار ایلنا از آستانه اشرفیه ضمن تشکر از اصحاب رسانه که در اطلاع رسانی عملکرد مسئولان به مردم در حال تلاش هستند اظهار داشت:شهرستان آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر شهرستانی است که دارای ظرفیت ها و زمینه های مختلفی در بحث کشاورزی،گردشگری و صنعت است.
فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه با اشاره به اینکه گردشگری در آستانه اشرفیه دارای دو بخش است اظهار داشت:بخشی از گردشگری در این شهرستان مربوط به گردشگری مذهبی است چرا که آستانه اشرفیه چهارمین شهر مذهبی کشور و همچنین بواسطه وجود بارگاه سیدجلال الدین اشرف یکی از شهرهای گردشگرپذیر در این زمینه است.
حیدری افزود:از طرفی به بواسطه وجود ٣٧ کیلومتر ساحل در این شهر ،آستانه اشرفیه قادر است سهم بزرگی از دریا و طبیعت در اختیار گردشگران قرار دهد و این امر می تواند زمینه‌های خوبی برای سرمایه گذاری در این شهرستان فراهم کند.
حیدری با تاکید بر اینکه آستانه اشرفیه دارای ظرفیت‌های کشاورزی بالایی است بیان داشت:به دلیل وجود خاک‌های حاصل‌خیز ناشی از رسوب رودخانه سپیدرود ،محصولات در این شهرستان از کیفیت بالایی برخوردار است که بخشی از آن در کشور و حتی در جهان هم مثال‌زدنی هستند.
فرماندار آستانه اشرفیه اذعان داشت:در حال حاضر غریب به ٩٠ درصد فرآوری بادام زمینی کشور در این شهرستان انجام می پذیرد و بالغ بر ٧٠ درصد تولیدات بادام زمینی ملی مربوط به این شهرستان است.
وی در خصوص وضعیت معیشت مردم شهرستان آستانه اظهار داشت:بخشی از معیشت مردم این شهرستان مربوط به کشاورزی است که شامل برنج، بادام زمینی، سبزی و صیفی جات است و بخش دیگر آن مربوط به صنعت است چرا که این شهرستان دارای سه شهرک صنعتی است که در حال حاضر مشغول به کار هستند.
حیدری با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعات در زمینه کشاورزی ،تامین آب کشاورزان است که با اقدامات به موقع نظیر لایروبی انهار و تجهیز و تعمیر پمپاژها تلاش کردیم که کشاورزان در سال گذشته هیچ مشکلی در زمینه تامین آب مزارع خود نداشته باشند.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه بخش دیگر مشکلات جوانان و نوجوانان این شهرستان مربوط به بحث رفاهی و ورزشی است عنوان کرد:از جمله این مشکلات عدم وجود سینما در شهرستان و ورزشگاه های مناسب است که باید تلاش کنیم زمینه های لازم برای ورود بخش خصوصی در این زمینه را فراهم کنیم.
حیدری در انتها به بخش عمرانی شهرستان آستانه اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین موضوعات در بخش عمرانی شهرستان،تکمیل راه آستانه به کیاشهر است که امیدواریم در اولویت قرار گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز