خبرگزاری کار ایران

فرماندار یزد خواستار شد:

احداث آرامگاه استاد مهدی آذر یزدی

asdasd
کد خبر : ۵۵۲۳۱۲

فرماندار یزد در جلسه مشترک انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان یزد گفت: فرمانداری یزد برای رفع مسائل و مشکلات احتمالی و اجرایی شدن هر چه سریع‌تر آرامگاه استاد مهدی آذر یزدی آمادگی دارد تا هرگونه همکاری و مساعدت را با ادارات و نهادهای مرتبط داشته باشد.

به گزارش ایلنا، «مصطفی سالاری» در این جلسه با بیان اینکه توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی موجب تعالی و پیشرفت هر جامعه است افزود : با توجه به جایگاه والا و ارزش کتاب در ایجاد بستر فرهنگی جامعه، باید از ظرفیت تمامی دستگاه های فرهنگی جهت پیشبرد این اهداف استفاده شود.

فرماندار یزد اضافه کرد: میزان مطالعه و توجه به مقوله کتاب و کتابخوانی در سطح جوامع امروزی، نشانه و شاخصی کارآمد برای توسعه یافتگی و پیشرفت کشورها محسوب می شود.

وی با اشاره به افزایش اعتبارات تملک دارایی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان یزد در دو سال گذشته ابراز داشت: با توجه به اهمیت گسترش فرهنگ مطالعه در یزد و لزوم بهبود فضای کتابخانه ها در دوسال گذشته اعتبارات این حوزه را بیش از صد درصد افزایش داده ایم.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان یزد با تقدیر از همراهی و تعامل شهرداری های شهرستان در پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه ها تصریح کرد: یکی دیگر از منابع درآمدی کتابخانه ها پرداختی شهرداری ها از عوارض ساخت و ساز در 4 شهر حمیدیا، شاهدیه، زارچ و یزد می باشد که خوشبختانه در سال گذشته نیز با برگزاری جلسات مختلف و همت والای مدیران شهرداری ها این سهم نیز به خوبی پرداخت شده است.

سالاری در ادامه با انتقاد از عدم اجرای طرح آرامگاه مرحوم آذر یزدی گفت: متأسفانه بعد از گذشت 8 سال از درگذشت مرحوم استاد آذر یزدی تاکنون هیچ اقدام عملیاتی برای ساخت مقبره این فرهیخته نام آشنای حوزه ادبیات کودک و نوجوان صورت نگرفته است که به هیچ وجه قابل قبول و پسندیده نیست.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان یزد خواستار پیگیری و اجرایی شدن طرح نهایی مقبره مرحوم آذر یزدی توسط دستگاه های اجرایی مرتبط در این زمینه شد و تصریح کرد: فرمانداری یزد برای رفع مسائل و مشکلات احتمالی و اجرایی شدن هر چه سریعتر آن آمادگی دارد تا هرگونه همکاری و مساعدت را با ادارات و نهادهای مرتبط داشته باشد. 

فرماندار یزد در بخش پایانی سخنان خود به موضوع جهانی شدن شهر یزد نیز اشاره کرد و افزود: بهبود فضای کتابخانه ها نیز به عنوان یکی از مواردی که مورد توجه گردشگران و مسافران است نیز باید مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز