خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی کرمان خبرداد:

راه‌اندازی ایستگاه شماره 10 آتش‌نشانی کرمان

asdasd
کد خبر : ۵۵۱۷۵۸

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان از تجهیز، تکمیل و راه‌اندازی ایستگاه شماره 10 آتش نشانی این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی عسکری با اعلام این خبر اظهار داشت: در شش ماهه نخست سال‌جاری مانورهای متعددی به منظور جلوگیری از اغتشاشات، سقوط هواپیما، اطفای حریق و امداد و نجات با ارگان‌های متعدد در سطح شهر کرمان برگزار شد.

عسکری با اشاره به اهمیت نصب شیر هیدرانت در تمامی معابر سطح شهر کرمان افزود: تاکنون تعداد 141 شیر هیدرانت نصب شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان انجام 311 مورد علت یابی، صدورگواهی جهت ارائه به مراکز قضایی، انتظامی و بیمه را از دیگر اقدامات این سازمان برشمرد و افزود: در مدت یاد شده تجهیزات عملیاتی جهت تکمیل ایستگاه‌ها و هم چنین تجهیز نیروهای جدید به لوازم ایمنی شخصی انجام شده است.

عسکری به تکمیل و تجهیز ایستگاه شماره 5 واقع در پردیسان قائم  اشاره کرد و از انجام بازدیدهای ایمنی از کارگاه‌های ساختمانی فعال، مساجد، هتل‌ها و مهمانسراها، بیمارستان‌ها و ترمینال جدید خبر داد.

وی با بیان اینکه آموزش نقش مهمی در کاهش حوادث دارد و یکی از برنامه‌های اصلی این سازمان است، افزود: در شش ماهه اول سال جاری پرسنل و نیروهای نهادهای مختلف از جمله آتش نشانان شهرداری‌های استان، پرسنل اداره برق جنوب (200نفر )، پرسنل سازمان شرکت پرسی ایران گاز، دانش آموزان و مهدهای کودک و هم‌چنین آتش‌نشانان این سازمان، آموزش‌های تخصصی آتش نشانی در زمینه‌ ست تنفسی، کف‌رسانی، زنده‌گیری انواع مارهای سمی و خطرناک و ... را فرا گرفتند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان هم چنین از آموزش تئوری و عملی بالغ بر 200 نفر آتش‌نشان داوطلب در پنجمرحله، نحوه کار با خاموش کننده دستی، آشنایی با انواع مارها و نحوه زنده‌گیری انواع مارهای سمی و خطرناک، نحوه اطفاء حریق سیلندرهای گاز، آشنایی با حریق‌های مربوط به آشپزخانه، آموزش امداد و نجات در زمان زلزله و مواقع ضروری و نحوه کارکرد ست‌های هیدرولیک خبر داد.

عسکری صدور 360 مورد تاییدیه ایمنی به متراژ 270 هزار مترمربع ،1500 مورد بازدید از سازمان، 3150 مورد آموزش شهروندان و دانش آموزان، آموزش تعداد 290 نفر آتش‌نشان داوطلب، عقد تفاهم‌نامه همکاری با بیمارستان‌ها و مراکز دولتی جهت آموزش مقابله با شرایط بحران، تشکیل کارگروه بازدید از اماکن عمومی و پرخطر، انجام ممیزی مجتمع‌های تجاری و پزشکی، 168 مورد بازدید ایمنی، صدور دستورالعمل ایمنی برای 98500 متر مربع واحد تجاری و اداری، صدور دستورالعمل ایمنی برای 199300 متر مربع واحد مسکونی، علت یابی و صدور گزارش حریق به تعداد 518 مورد را از دیگر اقدامات این سازمان برشمرد.

وی گفت: در شش ماهه اول سال جاری 968 مورد عملیات اطفای حریق  و 1590مورد عملیات امداد و نجات توسط پرسنل این سازمان در شهر کرمان انجام شد.

عسکری همچنین از برگزاری مسابقات مختلف ورزشی با هدف ارتقاء سطح فنی و آمادگی جسمانی پرسنل آتش نشانی در مدت زمان یاد شده خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز