خبرگزاری کار ایران

از اول آبان ماه صورت گرفت؛

ارائه خدمات درمانی به دارندگان بیمه سلامت صرفا در مراکز دولتی

asdasd
کد خبر : ۵۵۱۳۷۰

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: از آبان امسال دارندگان دفترچه بیمه سلامت برای بهره‌مندی از خدمات این بیمه به جز خدمات دارویی می توانند به مراکز دولتی مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، خدیجه ابراهیم خانی، مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان امروز (4 آبان) در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: توسعه نظام سلامت کشور یکی از مهترین تاکیدات مقام معظم رهبری است که در قانون پنجم توسعه هم به آن پرداخته شده است.

وی با یادآوری اینکه در 22 مرداد سال 92 سازمان بیمه سلامت آغاز به کار کرد، گفت: با توجه به برنامه پنجم توسعه هر یک از شهروندان ایرانی می تواند از یک بیمه پایه برخوردار باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید صندوق بیمه همگانی تشکیل شد و 10 میلیون و 400 هزار نفر در کشور تحت پوشش بیمه همگانی سلامت قرار گرفتند.

ابراهیم خانی تعداد افرادی که در استان زنجان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند را 114 هزار نفر خواند و افزود: در حال حاضر 72 هزار نفر عضو بیمه کارمندی، 23 هزار و 819 نفر تحت پوشش بیمه سایر اقشار، 412 هزار و 349 نفر عضو بیمه روستایی و 885 هزار و 112 نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی با اشاره به اینکه در زنجان 621 هزار و 549 نفر بیمه شده سلامت هستند، ادامه داد: در استان زنجان 13 بیمارستان، 83 مرکز جامع روستایی، 496 مرکز تشخیص و درمانی مستقل  با بیمه سلامت قرارداد دارند.

به گفته این مقام مسوول 25 دفتر پیشخوان در استان زنجان وجود دارد که در زمینه صدور، تمدید و ابطال دفترچه بیمه همکاری می کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه کل هزینه های چرداختی برای بیمه شدگان در طرح بیمه سلامت سال گذشته 46 میلیارد و 194 میلیوم و 900 هزار تومان بود، گفت: هزینه های درمانی بیماران خاص هم 8 میلیارد و 597 میلیون تومان برآورد شده است.

وی به افزایش 150 درصدی هزینه های درمانی پس از اجرای طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: به جهت هم پوشانی بیمه سلامت با سایر بیمه ها این هزینه های سنگین ایجاد شده است.

ابراهیم خانی به رضایت 83 درصدی مردم از اجرای طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: به جهت تداوم این طرح از امسال تمام کسانی که تحت پوشش بیمه سلامت همگانی هستند به جز خدمات دارویی بایستی از خدمات مراکز دولتی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه طرح مذکور از آبان امسال اجرایی می شود، خاطرنشان کرد: در صورتی که در استانی مراکز دولتی از ارائه خدمات درمانی خاصی ناتوان باشد این امکان وجود دارد تا مراکز خصوصی معرفی شود.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان بیماران خاص مشمول این قانون قرار نمی گیرند و بیماران خاص با در دست داشتن بیمه سلامت می توانند بری دریافت خدمات درمانی به تمام مراکز درمانی مراجعه کنند .

ابراهیم خانی تصریح کرد: در استان زنجان 704 بیمار خاص، 284 بیمار ام اس، 182 بیمار دیالیزی، 138 بیمار پیوند کلیه، 29 بیمار تالاسمی و 71 بیمار هموفیلی از خدمات درمانی بهره مند می شوند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بیمه سلامت از محل اعتبارات دولتی برای پرداختی بدهی‌های خود بهره مند می‌شود و در سال جاری 100 میلیارد تومان به مراکز درمانی دولتی و خصوصی بدهکار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز