خبرگزاری کار ایران

معاون اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان:

24 اثر از خوزستان نامزد دریافت نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی شدند

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۲۶۱

معاون صنایع دستی و گردشگری خوزستان از انتخاب 24 اثر از هنرمندان صنایع دستی این استان برای داوری نهایی نشان ملی مرغوبیت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پرویز طلائیان‎پور اظهار داشت: امسال 80 اثر از شهرستان‎های شوش، شوشتر، بهبهان، دزفول، خرمشهر، لالی، اندیکا، اهواز، ماهشهر، اندیمشک و آبادان به معاونت صنایع دستی اداره‎کل میراث فرهنگی استان ارسال شدند که در داوری اولیه (استانی) از 80 ارسال شده، 32 اثر که شرایط اولیه برای دریافت نشان ملی را دارا بودند، به مرحله‌ دوم داوری استانی راه پیدا کردند که در این مرحله 24 اثر از شهرستان‎های اهواز، دزفول، اندیمشک، شوش، شوشتر، لالی، اندیکا و ماهشهر انتخاب و به داوری ملی که در تهران برگزار خواهد شد راه یافتند.

وی در ادامه به آثار دریافتی از هنرمندان اشاره و تصریح کرد: این آثار در رشته‌های کپوبافی، خراطی چوب، محرق ساقه‌ گندم، زیورآلات سنتی، چوقا بافی، مصنوعات چرم دست‌دوز، قلم‌زنی، گلیم رندی، حصیربافی، گلیم دورو و البسه‌ محلی (شوشتری و عربی) به دبیرخانه ارسال شدند.

طلاییان‌پور عنوان کرد: داوری آثار در خوزستان توسط 3 نفر از پژوهشگران و اساتید پیشکسوت و تحصیلکرده‌ صنایع دستی که متخصص این حوزه بودند و اشراف کاملی نسبت به صنایع دستی استان داشتند انجام شد؛ ضمن این‎ که امسال برای نخستین بار داوری استانی با اعزام یک ناظر از ستاد مرکزی سازمان میراث فرهنگی کشور انجام شد.
 
معاون صنایع دستی خوزستان خاطرنشان کرد: بنابر اعلام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و کردشگری کشور، آثاری که نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی را در آبان‎ماه دریافت کنند به همراه آثاری که در سال‎های، 1392 و 1394 این نشان را دریافت کرده‎ بودند، به شورای جهانی صنایع دستی برای داوری بین‎المللی معرفی خواهند شد. 
 
وی یادآور شد: در دوره‎های پیشین داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی، به ترتیب 3 اثر در سال 1390، 19 اثر در سال 1392 و 29 اثر در سال 1394 از استان خوزستان موفق به دریافت نشان ملی شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز