خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا در همایش برقراری ارتباط دهیاران و شوراها با مسئولان :

دهیاران شناسنامه روستا را تدوین کنند/ برخی دهیاران اشرافی بر وظایف خود ندارند

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۰۴۶

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: یکی از وظایفی که از دهیاران انتظار می رود این است که شناسنامه روستاها را تدوین کنند تا با شناسایی ظرفیت‌های روستاها به توسعه آن سرعت ببخشند.

به گزارش ایلنا از آستارا،‌ یونس رنجکش در کارگاه آموزشی برقراری ارتباط موثر دهیاران و شورای اسلامی روستاها با دستگاه‌ای اجرایی که از سوی فرمانداری آستارا برگزار شد، اظهار داشت: مدیران بخش روستایی و دهیاران باید سلسله مراتب اداری را رعایت کنند و با رعایت قوانین بالادستی به اجرای وظایف خود بپردازند.

وی اضافه کرد: مدیر اجرایی روستاها دهیاران هستند و براساس قانون شرح وظایفی دارند، متاسفانه برخی دهیاران ما اشراف کاملی روی 48 وظیفه‌ای که قانون بر دوش آنها گذاشته است، ندارند، درحالی که دهیار یا مدیر اجرایی روستا موتور محرکه روستاست و حرف اول و آخر را در منطقه می زند و بین عامه مردم در تشکیلات دولتی نیز هویت قانونی آنها مشخص است و هر امضا آنها پشتوانه حقوقی دارد.

فرماندار آستارا گفت: شما مدیر روستا هستید باید بیشتر تحولات و توسعه روستا باشید و در این مدیریت می بایست نوآوری و خلاقیت داشته باشید.

وی تاکید کرد: اگر دولت شورا را تشکیل داد بخاطر این است که مردم در آبادانی روستاهایشان سهیم باشند. مردم شورا را انتخاب می کنند و شورا هم دهیار را تا همه در این آبادانی دخالت داشته باشند.

رنجکش افزود: یکی از بحث‌های ما توانمندسازی دهیاران با برگزاری کارگاه‌های آموزشی مختلف است، از دهیاران می‌خواهیم شناسنامه روستاها را تدوین کنند که این تجمیع اطلاعات به نوعی آمایش سرزمینی نیز هست، اگر ظرفیت روستا را بشناسید بهتر می توانید از حوزه مسئولیت ها بهره ببرید.

وی با اشاره به اینکه دهیاران باید در مدیریت توسعه و چرخه حیات اقتصادی روستاها نقش محوری داشته باشند از دستگاه‌های اجرایی شهرستان خواست تا همکاری‌های لازم را با دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها داشته باشند.

فرماندار آستارا توجه به گردشگری روستا با توجه به ظرفیت های بوم گردی را از اولویت‌های این شهرستان عنوان و خواستار توجه دهیاران به این ظرفیت شد.

ولی داداشی نماینده مردم شهرستان مرزی بندر آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این نشست ضمن تشکر از فرماندار بخاطر برگزاری این کارگاه آموزشی، اظهار داشت: در دنیای امروز، داشتن اطلاعات شرط اول موفقیت است و با برگزاری چنین کارگاه هایی، اطلاعات جامعی در اختیار دهیاران قرار می گیرد که در نهایت توسعه شهرستان را در پی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز